Sv: Eget Stall
De jag räknar som seriösa har haft möjlighet att flytta undan en eller flera hästar och ge dem kraftfoder separat om de inte håller hullet. Att ge kraftfoder ute i flocken är aldrig någon bra idé.
Just därför är det ännu viktigare med ett skrivet kontrakt så att han inte bara kommer och säger att "om en vecka ska du vara borta ur stallet och hagarna" Dessutom är ett kontrakt en säkerhet för även för honom i och med att det står vad ni kommit överens om vad gäller hyra och skötsel
vilka seriösa flockar erbjuder det sa du?
jag har letat runt som en tok efter ett bra ställe dock i mellan/syd sverige de är kanske bättre i norr?
inte ens de mest kända och största för att slippa nämna namn, ger unghingstarna kraftfoder separat.
antingen får de havre 1 gång/dag i en ränna där den starkaste får mest eller så säger de att grovfodret skall täcka allt.
sen är ju hagarna oftast så stora att de som har stället aldrig skulle hinna springa runt och mata 10 olika hingstar med 10 olika foder och samtidigt sparka undan alla andra som ska sno av maten...förstår du?
De jag räknar som seriösa har haft möjlighet att flytta undan en eller flera hästar och ge dem kraftfoder separat om de inte håller hullet. Att ge kraftfoder ute i flocken är aldrig någon bra idé.
har skickat ett mail till hyresvärden ska se vad han säger, känner mej rätt tjatig vill ligga lite lågt så han inte ångrar sig att han hyr ut te mej
de va jag som ringde o frågade om han ville de hade inte tänkt hyra ut egentligen så de känns ju lite känsligt.
Just därför är det ännu viktigare med ett skrivet kontrakt så att han inte bara kommer och säger att "om en vecka ska du vara borta ur stallet och hagarna" Dessutom är ett kontrakt en säkerhet för även för honom i och med att det står vad ni kommit överens om vad gäller hyra och skötsel