D
Duddi
Om man ska ha ett läger för nybörjare, hur är det då med försäkringar? anmäler man sig " på egen risk"? Eller står jag som är ledare för lägret för alla försäkringar??
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kopierar de jag skrev i en annan tråd om eget ridläger.
Jag skulle ALDRIG skicka mitt/mina barn till ett sådant ridläger. Utan jag skulle vilja ha ett godkänt ridläger med rätt försäkringar mm. Olycksfall försäkringen täcker inte alltid ridolyckor på ridläger Samt att jag skulle vilja att mitt/mina barn skulle få en utbildad ridlärare som kan sin sak
De är inte lätt o han 5-10 ungar bland hästar o oftast i ung ålder. Jag vet efter jobb i 6 år på ridläger. Framför allt inte om dom är helt nybörjare. Då skulle jag verkligen vara extra nogrann som förälder när jag väljer ridläger.
Hur gammal är du ts?
till suss44; såg att du skulle börja gymnasium nästa år då är du inte ens myndig. Skulle ALDRIG någonsin i mitt liv (om jag ska vara ärlig) skicka mitt barn till dig på ridläger. När du inte ens är myndig. Läste även din andra tråd som du undrat över o ha hemma ridläger... du tänkte ha de på en ridskola med massa hästar. åhhh heregud sulle aldrig låna ut min anläggning till en icke myndigperson. Sen vad jag vet så ska de vara MINST en som är ansvarig o sitter med på lektionerna som är över 18 år.
håller med fullt ut, det är stort ansvar som en icke myndig definitivt inte kan ta!
Det skulle jag också vilja veta! Om nått barn typ ramlar av och skadar sig vad händer då? Blir det värsta domstolssaken pga försäkringar och sånt då?:S
måste bar säga att det är jag och min syster som delar på denna address! jag är 21 år och hon är 15! Det är jag som tänk ha ridlägret!!
det blev bara inte så eftersom jag bara skriver ett inlägg nån gång iblnad så orkade jag inte fixa en egen så jag bara loggade in på hennes..
Jag har endast gått ledare förrut men håller lektioner regelbundet för 3 småtjejer Sen har jag gått på hästgymnasium och tagit ungdomsledarkurser där...Förlåt om jag har virrat till det för er but I have a dream men den behöver ju inte förverkligas i sommar inte:P
det blev bara inte så eftersom jag bara skriver ett inlägg nån gång iblnad så orkade jag inte fixa en egen så jag bara loggade in på hennes..
Jag har endast gått ledare förrut men håller lektioner regelbundet för 3 småtjejer Sen har jag gått på hästgymnasium och tagit ungdomsledarkurser där...Förlåt om jag har virrat till det för er but I have a dream men den behöver ju inte förverkligas i sommar inte:P