Eget anti bit spray

Inka-90

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på hur man kan göra eget anti bit spray eftersom det verkar vara svårt att få tag på nu.
Vi har 4 hästar som alla går tillsammans i hagen och 1 av dem är på och biter sönder de andras täcken, vilket inte alls är roligt!
Så behöver tips på vad jag kan ha på täckena så han slutar bita på dem utan att förstöra täckena.

Sv: Eget anti bit spray

Finns det inte ens att få tag i såndär kannibalspray för gris?

Brukar dessutom vara mkt billigare än antibite till häst..fast är samma sak, frågan är om det inte är mer effektivt/starkare

Ättika använde vi. Funkade superbra, hästen åt minst ett täcke om dagen innan men med ättikan tog det slut direkt. Hällde i sprayflaska, sprayade täcket varje dag när jag var ute hos hästen (gick på lösdrift). Glömde jag ett par dar började det tuggas igen så jag var tvungen att spraya dagligen. Men det blev inte dyrt och inte giftigt heller. Däremot luktar det inte super så man står gärna ute och sprayar. Men man vande sig vid det också. :)

Anti-bit spray finns på ÖB och funkar kanon på min hästs täcken! Efter att fått 4 st sönderbitna köpte jag det, och inte en enda skråma sen dess! ;-) KANON bra!

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 924
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Hermelin
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 927
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2