jag har försökt hitta gamla trådar men utan framgång. Jag vet att några använder sig av såna här galler som sitter runt vattentankar i kubik, som höhäckar. Jag har två ponnyer på lösdrift för första gången nu i höst, och vill gärna att de ska kunna äta hela dagarna, men med lite begränsning. Jag har inte riktigt vetat hur jag ska lösa det förrän jag råkade hitta just en sån här behållare här hemma på gården häromdagen, och tankarna började gå på högvarv.
Gallret som sitter runt vår tank är som sagt som det ovan, men med skillnaden att ju längre ner mot marken man kommer desto mindre blir rutorna i gallret. Vilket jag tycker verkade smart då höet inte kommer rasa ut på marken så mycket.
Vad tror ni om att sätta två träskivor i "buren", tänk som ett stående A, som då skulle göra att höet aldrig ligger kvar gammalt i mitten, utan åker ut åt två av sidorna. Inget bråk mellan hästarna då de kan stå på varsin sida tänkte jag.
Någon som använder en liknande lösning och kan tipsa lite?
Gallret som sitter runt vår tank är som sagt som det ovan, men med skillnaden att ju längre ner mot marken man kommer desto mindre blir rutorna i gallret. Vilket jag tycker verkade smart då höet inte kommer rasa ut på marken så mycket.
Vad tror ni om att sätta två träskivor i "buren", tänk som ett stående A, som då skulle göra att höet aldrig ligger kvar gammalt i mitten, utan åker ut åt två av sidorna. Inget bråk mellan hästarna då de kan stå på varsin sida tänkte jag.
Någon som använder en liknande lösning och kan tipsa lite?