Egen sulky vid Tävling?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Stormy B
  • Startdatum Startdatum
S

Stormy B

Det börjar närma sig kval, mitt första och jag e SKITNERVÖS:eek: !! Har tusen frågor, en av dom e iallafall om det här med sulky, måste man ha en egen med sig eller har kusken som man kan hyra eller hur funkar det? Tacksam för alla svar:idea:

Sv: Egen sulky vid Tävling?

Hur har du löst det när du kört på banan annars?

Har du kontakt med någon kusk?

Ring och prata med den kusk du tänkt dig ska köra, så kanske du kan låna av denna.

Har inte varit på "riktiga" banan än, granngården har en rundbana på 1600 m och har kört med speedcarten där, så... Tack för svaret iallafall, har nerverna utanpå just nu:crazy:

Du är ändå säker på att hästen är kvalklar även om du inte kört ett jobb på banan?

Nåja, jag skulle ta kontakt med någon tränare på banan som du kan tänka dig ska kvala hästen och be honom/henne om hjälp vidare.

Jag ska också kvala snart! jag provade kval ett par ggr. förra våren men då var hon inte riktigt mogen! men snart är det dags! vad det gäller utrustning så får man nog hålla med det själv! och är det ju bra om sulkyn passar till din sele och så!:d men visst kan du väl låna grejor nån gång! lycka till! M

Tjaa, jag vet många som inte åker till banan, utan bara tränar hemma på sin bana, och som ser kvalet som en träning, och även småloppen.....

Tack och bock för svaret:bow: , har varit inställd på att ha egna grejor, men tycker det e lite svårt att avgöra vad man ska köpa för ngt, ena hästen e 1.50 den andra 1.60, enpinnars eller två, har inte riktigt koll på skillnaden...Det e hon på 1.60 som ska kvalas, den andra som jag skrivit om i den andra tråden är som sagt inte klar för start på långa vägar....:bump:

Det räcker nog med enpinnars kärra! jag har en utan pinnar (lägsta modellen) till min häst men ska nog skaffa en lite högre vagn min häst är ca 1,58. pinnarna indikerar alltså höjden på sulkyn men är egentligen till för att bakomvarande häst ej ska kunna fastna med hoven i glipan som annars skulle bli!

Skaffa en ställbar sulky. :idea:

Helt suveränt när man har olika höjd på pållarna, älskar min Multiflex även om den inte är mycket använd...

Jag har 11 cm i skillnad i höjd på mina och en hel del i längd också.

Senast ändrad:

det beror ju på hur mycket din häst breddar hur hög sulky du ska ha, men jag har en som är ställbar och det är jätte smidigt tycker jag för då kan man anpassa den till vilken häst man kör.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 223
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 113
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka