fejt
Trådstartare
Vi har nyligen köpt gård, byggt stall och har våra två hästar hemma. Vi rider, tömkör och kör med vagn. Allt har blivit dyrt såklart och nu måste vi välja mellan att anlägga egen ridbana eller köpa transport och åka till ridhus en mil bort. Prismässigt är det ingen större skillnad och det är inte heller direkt avgörande. Vi tänker att en ridbana kan användas till vardags utan krångel. Jag vill köpa unghäst och då vill jag ha inhägnad bana för träning. Samtidigt har vi mycket egen mark att rida på och man skulle kanske kunna hägna in en del och använda som gräsbana. En ridbana går ju ändå inte att använda i alla väder. Det jag känner är krångligt med ridhusvarianten är att det tar tid och att vi bara kan ta en häst åt gången. Samtidigt är min dotter som rider den ena hästen 12 år och det kan ju vara roligt och givande för henne att regelbundet träffa andra hästmänniskor i hennes egen ålder. Transport behöver vi inte ha så det är inget argument. Finns att hyra boogie i närheten för 250 kr dygnet och vi åker väldigt sällan. Inom ett par år kommer vi att ha både bana och transport men frågan är vad vi ska börja med. Tacksam för input!