S
susby
Jag har tänkt att börja göra (blanda) egen musli. Är det någon som gör det och vad har ni då i fodret?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har börjat göra som en egen musli blandning.
Jag har betfor, lusern, hippo alfa, olja och havre. Ska nog även lägga till korn också och sen så får de även salt och ev. mineraler.
Jag tror att det är bra att hästen får foder från olika källor och ger så mycket olika som möjligt! Funderar även på att lägga till kli?
Hästar är gjorda för att äta gräs, och de behöver inte omväxling i sin foderstat. När man gör egen müssli ska man anpassa innehållet i den till det grovfoder man har, inte bara putta i sånt som man tycker verkar bra eller som gör att det ser gott ut, det är fullständigt värdelöst. Sedan undrar jag om ni har betfor i müsslin, då blötlägger ni den hoppas jag... eller???Jag kan dock inte välja grovfoder då vi har samma grovfoder i stallet jag står i. Funderar på att ta en analys till hösten, men det brors på om det kommer från olika vallar eller inte..
Jag tror att det är bra att ge en massa olika foder. Visst kan det bli lite bökigt att få plats med alltihop men det går
Jag kan dock inte välja grovfoder då vi har samma grovfoder i stallet jag står i. Funderar på att ta en analys till hösten, men det brors på om det kommer från olika vallar eller inte..
Jag tror att det är bra att ge en massa olika foder. Visst kan det bli lite bökigt att få plats med alltihop men det går
Sedan undrar jag om ni har betfor i müsslin, då blötlägger ni den hoppas jag... eller???
Eftersom att ingen av hästarna är varken i underhull eller överhull så tror jag att de får en bra balanserad foderstat.. Vad säger att de inte får det? De presterar bra, har glansfull päls, äter varken jord eller annat som visar att de har brist och är trevliga och snälla. Vad säger att mitt sätt att fodra är felakti
gt?
Jag har betfor, lusern, hippo alfa, olja och havre. Ska nog även lägga till korn också och sen så får de även salt och ev. mineraler.
Jag tror att det är bra att hästen får foder från olika källor och ger så mycket olika som möjligt! Funderar även på att lägga till kli?
Vad säger du om "färdiga" musliblandningar? Sådana som exempelvis krafft, hippo osv. säljer.. tycker du att det är dåligt att ge också?