Egen hingst

Susz

Trådstartare
Vad gäller om man har en egen hingst som inte är avelsvärderad och man vill betäcka. Har inget eget sto ännu men letar och ser om jag kan få tag på nåt bra inom en snar framtid för betäckning i slutet av april början på maj. Hur är bestämmelserna vad gäller ägandet ?
Måste man ha ägt stoet och hingsten förra året eller räcker det med att man gör det nu ? Vilket klass hamnar fölet i ? Berätta allt ni vet och hur man ska bete sig !!!

Tacksam för svar

Susz

Sv: Egen hingst

Det måste vara samma ägarkonstellation på hingst och sto senast
31 december året innan betäckning. sedan måste du också betala
betäckningsbevis på 8750 inkl moms. Avkommerna hammnar i 1A och
får alltså fulla rättigheher:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist