Egen hingst!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare honeypie
  • Startdatum Startdatum
H

honeypie

Hejsan!

Tänkte lite på en sak..om man har en egen hingst som man betäcker sina egna ston med vilka kostnader blir det då?? Är det något speciellt man ska tänka på???

//Cissi :bump:

Det kanske är en väldigt dum fråga, men jag undrar om det är några speciella avgifter till något förbund eller något. Eller någon speciell hingstavgift??

//Cissi

Det beror på vilken ras, men oftast behöver Du betala in en betäcknignslicens för egna ston och skall Du använda honom till främmande ston måste han lösa en betäckningslicens för dessa + vara avelsvärderad.
Sedan betalar Du stoavgift per betäckt sto om fler än ett till SH. Gäller även om det bara är egna ston.
Se på SH's hemsida www.svehast.se
Men hör med Din rasförening vilka avgifter de har för Din ras.

på shettis måste man lösa betäckningslicens på hingsten och sen förra året var sto avgiften 280 kr

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka