Egen häst

N

natahliiie

Jag är relativt ny inom ridning och hästhantering och jag har alltid undrat vad man egentligen gör när man har egen häst? Hur får man nya kunskaper och hur hjälper man hästen att utvecklas?

Mvh Nathalie

Sv: Egen häst

Man tar lektioner av någon tränare man har förtroende för. Har man intresse för tävling riktar man in sig på att avancera i klasserna där.

Men framför allt lär man känna sin häst och satsar på att bli så samspelt som möjligt med denna, både från backen och hästryggen.

Man lägger också mycket möda på att träna sin häst på bästa vis så den musklar sig på de rätta ställena för att orka bära sin ryttare på rätt sätt.

Sv: Egen häst

Först och främst ska man ha tillräckligt mycket kunskap om hästar och hantering av dessa innan man skaffar sig en, både för sin egen och hästens skull.

man lär känna sin häst ju mer man är med den och hanterar den, så man får mer kunskap varje dag, för varje övning man gör med sin häst och ju mer man litar på den.
Sen kan man även ta hjälp av utbildade tränare för att träna sådant som man själv inte är så säker på för att det ska bli rätt från början.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 310
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 534
Senast: Hedinn
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 405
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar