egen blandning för insekter

S

speedygirl

Finns det någon som har något tips på vad man kan göra för en egen blandning att spraya på hästen eller salva att ta på dådet är mycket nott och mygg ute. Min häst har fått ett stora bett vid bringan, så frågan e ju också hur jag ska hålla detta rent nu och tvätta det med samt att smörja det med.
 
Sv: egen blandning för insekter

Hej det finns i detta forumet en stor tråd om denna diskussion med många tips sök i detta forumet så hittar du det det som jag använder till mina hästar är 1/2 l vatten 1/2 liter äppelcidervinäger minst 3 klyftor pressad vitlök 15 dropåpar lavendel och 30 droppar citronella olja det ska vara de riktiga eteriksa oljorna finns i de flesta hälsokost butikerna citronellan kan vara värre att få tag på inte anna hälso affärer som har det men hittar du tråden jag menar så finns detlänkar man kan beställa oljorna från
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
793
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 597
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 152
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 083
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp