Efterlysning Jack Russel

N

*nuthella*

Vet inte om den här tråden hör hemma här (får väl flytta den annars). Jag vill efterlysa min hund, en femårig Jack Russel, som för några dagar sedan försvann i Ödeshögs trakten. En hane, brun och vit, en brunfläck runt vänster öga, samt en över ryggen. Han är chipmärkt och hade ett reflex täcke på sig. Ingen har sett till honom, så jag är rädd att han har blivit stulen eller skadad/död, eftersom det är en "social" hund. I fall någon skulle hitta honom, kontakta polisen.

Sv: Efterlysning Jack Russel

Jag lider med dig. Min älskade tax försvann en gång, men han hittades kort därefter i skogen.. Jag vet hur paniken känns.

Håller tummarna att ni hittar honom.
Vart försvann han? var han lös och sprang iväg eller var han utanför någon affär eller dyligt?

Han var lös, var ute och gick i ett naturreservat, och helt plötsligt var han borta, tror att han jagade upp en hare. Det var dumt att inte ha honom kopplad... Vi har inte hört NÅGONTING, ingen har sett något... :cry:

Ok, hoppas han kommer tillbaka, hittar han hem?
Eller hade ni tagit bilen till natureservatet?

Känner ni ingen som har en bra spår hund?

Håller med Willebilliebus, ta kontakt med någon med en bra spårhund. Det kan göra mycket..
Hoppas stackaren har hittat ett varmt skydd någonstans i den här kylan som varit!.
Jag är inte religiös men jag ska ändå be för dig å din hund!

Tråkigt nog så har han nu varit borta i 6 dagar, och han försvann innan det började blåsa upp och bli snöstorm, så någon som spårar honom hjälper nog inte, men tack för tipset. Vi håller tummarna.

Underskatta aldrig en duktig spårhunds näsa. Tycker du ska försöka!
Hoppas att du hittar honom!!! Har tänkt på dig jättemycket, det är så jobbigt att inte veta. Så även om du hittar honom död så vet du ju vart han är iaf..Men jag håller tummarna på det bästa!
Hoppas någon har tagit hand om honom.

Senast ändrad:

Nej. Har satt ut efterlysningar på massa internet sidor, har kontakt med djursjukhus och polis....Och ingen har sett en skymt av hunden.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en nioårig Jack Russel hane som lider av cushings sjukdom. Han har haft det i ca två år och medicinerats för det hela tiden. Dock...
Svar
5
· Visningar
8 321
Hundhälsa vet inte riktigt vart ja ska börja men får försöka så gott det går. Köpte min hund för lite mer än ett år sedan. han var då runt 9...
Svar
4
· Visningar
1 289
Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
32 230
Senast: yennork
·
Övr. Hund På förmiddagen i torsdags runt 8.30 stals troligen min hund Kenzo från våran gård där han lekte under uppsikt. Min pappa var ute med...
2
Svar
36
· Visningar
2 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård