Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag köpte min welsh mountain fanns det massor av väldigt billiga föl och unghästar till salu och de låg ute länge. 7000 kr gav jag för min 2 åring, kastrerad. Det är ju en ren förlustaffär.
Ja det är synd att det är så. Men inte mycket att göra åt tyvärr.
Måste passa på att fråga, ni som föder upp eller har haft unga wm, brukar de bli lugnare när de blir äldre? De sägs ju vara lugna och snälla ponnysar som passar för barn, men min är helt galen. Aldrig sett en häst med så otroligt mycket energi, han är riktigt jobbig att gå promenader med. Han ska trava hela tiden och plötsligt piper han och flyger i luften... Efter ungefär 1 km så går det kanske att skritta. Han finns inte rädd eller nervös, han har bara så himla mycket energi i sin lilla kropp. Han blir 3 i år, finns det hopp om att han ska lugna ner sig lite?
Ja det är synd att det är så. Men inte mycket att göra åt tyvärr.
Måste passa på att fråga, ni som föder upp eller har haft unga wm, brukar de bli lugnare när de blir äldre? De sägs ju vara lugna och snälla ponnysar som passar för barn, men min är helt galen. Aldrig sett en häst med så otroligt mycket energi, han är riktigt jobbig att gå promenader med. Han ska trava hela tiden och plötsligt piper han och flyger i luften... Efter ungefär 1 km så går det kanske att skritta. Han finns inte rädd eller nervös, han har bara så himla mycket energi i sin lilla kropp. Han blir 3 i år, finns det hopp om att han ska lugna ner sig lite?
Det är nog individuellt. Min lille uppfödning är lugnare än sin mamma. Han är två år nu, kastrerades i höstas. Men mamman har lugnat sig också, en liten yr busponny var hon vid två års ålder när vi köpte henne, nu är hon jättefin med barnen, lugn för det mesta. Avkomman är sansad av sig, vaken visst men ändå cool.Ja det är synd att det är så. Men inte mycket att göra åt tyvärr.
Jag kan ju bara uttala mig om mitt dräktiga wm-sto. Hon är fyra år och kan gå till och från hagen med mig, jag har skadat mig så haltar (går lååångsamt) och har en spark till stöd. Hon stannar, suckar och inväntar mig, fast hon vet att det finns massor med gott i stallet (och det syns på henne att hon egentligen har bråttom). Så hon har säkert massor med turbo, men hon tar hänsyn till sin matte.
Känns bra att veta det redan nu, så kan jag fortsätta avla wm även när jag måste ha rullator.