Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snälla ridna små barnponnyer finns det alltid en marknad för. Men det tar ju tid innan man är där. Lönsamt tror jag inte att det är. Det skulle vara om det blir en fin tävlingshäst av fölet.Hur ser marknaden ut för welsh mountain? Är det lätt att sälja ridna/körda? Är det lätt att sälja unghästar/föl?
Nyfiken då jag funderar på att köpa ett sto och avla, men vill veta innan om det är hopplöst att bli av med avkommorna. Så jag är förberedd.
Det är det ju förståssJag ser all avel som hobby...
Lycka till de är ju underbart söta de där små.Jag säljer självklart helst föl, men planen är att köra in och även rida in om avkomman blir kvar så länge. Dvs utbilda tills jag får sålt.
Har införskaffat ett bra sto nu och ser fram emot nästa års föl!
Håller med dig Alexandra, jag ville ju verkligen sälja min i våras, totalt hopplöst var det. Inte en chans att jag betäcker om stoet om jag inte planerar att behålla fölet själv. Och jag minns detta så väl när jag skulle välja hingst, var då inne på fb welshforum och rådgjorde lite. Blev totalt sågad när jag funderade på att betäcka med en något större hingst, eftersom som jag redan då visste att det var en risk att stå där med en osäljbar liten hingst sen, renrasig wm. Men ändå följde jag rådet och valde renrasig. Tanken med en något större hingst hade i så fall varit att barnen kunnat få en i alla fall något större ponny några år senare, men men nu blev det inte så.
Sonen som är nio år ser ut att kunna rida Dingla säkert i en 3-4 år till och sen har jag ju två döttrar som är yngre så jag hoppas de kommer ha kul med sina småponnyer länge.
Jag funderade både på sec B eller en liten sec C, hade nog även kunnat tänka mig annan ras om någon lämplig funnits.Betäcka med en sekt B menar du? Det brukar inte ses med blida ögon därinne nej. Något som för mig är oförståeligt - det är helt okej enligt både moderförening och SWF och avkomman är renrasig sekt B ju. (Wiskey är WM * sekt B). Tror knappast det påverkar försäljningsmöjlighet - men däremot som du säger så kan man ju få en liten större ponny utan att få samma "stora spann" på höjd som med ren sekt B tex.