Efter i språnget

Sv: Efter i språnget

Ingn 'lösning' men du har fått många bra tips på att lösa det på sikt av andra här. Men för mig (med ett stycke herre som personifierar ordet tittig.. och man vet aldrig riktigt VAD han tänker välja att vara tittig på...) så brukar jag (i väntan på att jag ska bli en bättre ryttare, det går ju framåt för varje träning men Rom byggdes ju inte på en dag) helt sonika korta lädret ett hål mer än vad jag egentligen har. Av någon mystisk anledning så får jag inte alls problemet med att ja kommer efter i språnget när han går av för stort/för tidigt då. (Vi har dock inga större problem med det, det är första gångerna på hinder han är tittig på som han kan gå av med lite väl goda marginaler)

Precis som dig så vill jag vara närmare trepunktssits än tvåpunktssits fram till avsprång. När den här herrn planterar sina framben i marken och lägger in ett glidstopp i ren fasa över något läskigt hinder så vill jag helst sitta kvar där jag sitte roch inte kolla om han tvättat öronen den dagen ;)

Så, värt att prova som en liten 'fusklösning' medan du jobbar på problemet på lång sikt? (Kanske inte funkar om du redan har väldigt korta läder dock..)

Sv: Efter i språnget

Som Mizz_beauty skrev - Studs. Och ifall det är möjligt med den häst du rider, hoppa studs utan händer. Jag har en relativt bra balans i vanliga fall men när jag började med den här övningen så föll min sits helt :p

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 371
Senast: MalanMjöl
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
479
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
202
Senast: Tassa
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka