Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick du inte!? ska man dokumentera med ett foto kanske på hästbenen innan man plockar bort äggen? jag vill ju absolut avmaska mot den här läskiga flugan.
Och du är så extremt galet ute i din "förståelse" av parasiter samt bekämpning över lag , så att försöka förklara blir helt omöjligt för du varken vill eller kan förstå .
Centaur : så om vetten inte skriver ut tipsar du folk att köpa över nätet från utlandet ?
Vet du hur natural selection och evolution fungerar? Genetik? Parasiters, insekters, bakteriers livscykler? Finns dessutom något som kallas bioackumulering (där gifter/kemikalier "förädlas" och blir mer koncentrerade ju högre upp i "näringskedjan" de kommer)
Lägg därefter ihop 1 och 1, så är det plötsligt inte så svårt att förstå att resistens är ett problem. Man resonerade som du gör under stora delar av 1900-talet, och se var vi är idag! Multiresistenta bakterier, svårstoppade parasitepidemier, massdöd bland fiskar och andra djur.. Det funkar inte att fortsätta så!
Bättre att jobba förebyggande, utan mediciner, så sparar vi både på ekonomin och planeten.
Men vad vet jag, jag är ju bara en sån där miljönisse
Och du har helt rätt; om man aldrig behöver avmaska blir det ingen resistens! Perfekt, då har vi något som fungerar när vi väl står inför en faktiskt sjuk individ, vars liv hänger på att vi kan behandla ordentligt! Det är just precis därför vi ska vara försiktiga.