Edward Gal överväger att bli tysk

Sv: Edward Gal överväger att bli tysk

Jag hoppas att Schockemöle nappar på det där! De hör ju ihop!!

WOW:eek: Det är ju en enorm markering av något, ja som sagt det är mycket vi inte vet i den här historien. :angel:

Jag tror han verkligen hade en bra personkemi med den hästen, och saknar honom enormt men att en ryttare på den nivån ev byter landslag kan inte ses som att vem som helst byter, det är en kraftig markering mot sitt eget land/förbund/landsmän eller vad det nu är. Förutom att han säkert älskar den hästen.

Nja det byts ju landslag hejvilt på den nivån, särskilt i hoppningen! Men då handlar det ju verkligen om förbunden dvs ryttaren blir inte uttagen till någon tävling och så blir dom sura och byter till ett annat land. Eller det landet erbjuder bättre avtal tex Ukraina som bara brukar ha holländska och tyska ryttare i sitt lag

HÄR handlar det nog bara om att få rida den hästen och inte sitt förbund.

Jo, visst byts det (och dom gifter sej i annat land också...) men det är ju en annan sak med ryttare som inte blir uttagna av olika skäl, ändå.

EG har ju liksom varit Hollands no 1 nu ett tag, (ja visserligen inte utan den hästen då) men jag tror i alla fall det delvis handlar om besvikelse att inte förbundet och ägarna lyckades hitta en lösning för att han skulle kunna fortsätta rida den.
Visst handlar det om att han tappar sin position också, i alla fall ett tag. Vad har man gjort i Holland för att hindra det som blev?

Jag tror inte det är så komplicerat som du tror ;)

Edward kunde man både ha och mista innan Totilas i Holland och det är faktiskt inte så många som kan eller ens vill lägga upp 100 miljoner för att köpa en häst, förbundet kan det definitivt inte.

:rofl: ja jag är nog för missstänksam säkert.

EG red Totilas fantastiskt så jag förstår förlusten för honom innan var han som sagt inte så märkvärdig. Han kommer kanske aldrig till de höjderna själv igen.

Nej självklart inte förbundet, men nog finns väl dom pengarna inom landet hos sponsorer om dom gick ihop? Eller vad vet jag:confused:

Ja, vi får se hur det hela slutar, det handlar ju om pengar för att rida honom också:

http://www.sport1.de/de/reiten/newspage_307148.html

.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 967
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att det finns dom som har för lorat exakt ALLT. Och jag menar inte dethär som en jäm föring utan egentligen så spelar det ingen...
2
Svar
26
· Visningar
1 353
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar