Edinburgh dressyrsadel, någon med koll?

minfux

Trådstartare
Jag har fått provat två sadlar från Edinburgh, som helt skiljer sig från varandra. Jag undrar varför det är sån skillnad på dom, eftersom det inte verkar finnas olika modeller av Edinburgh? Har googlat men hittar bara Edinburgh, ingen särskild modellbetäckning. Och alla ser likadana ut som jag ser på annons.

Den jag funderar över har buffelläder i säte och på knävulstren, och är betydligt rakare i bommen. Jag tycker sånthär är superintressant och har koll på många märken/modeller, och vill gärna veta vad jag har fått tag på för sadel egentligen. :-)

Så, någon med koll?

Detta är den "vanliga":
edinburgh_fit_4_1_53cf5d479606ee6f5fb560d6.jpg

Detta är den med buffel, och som är rakare i bom:
edinburgh_med_en_benpadd_3_53cf5dec2a6b228c466c2914.jpg

Jag är ingen expert men tänker årsmodell. Många sadelmärken har ju gått mot rakare bom i sina moderna sadlar till skillnad från gamla sadlar.

Liknande trådar

Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 244
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: caballus
·
Utrustning Har googlat, kollat på blocket, hästnet, you name it, men ingenstans blir jag klokare. Vilken modell är min sadel? Fick men en underbart...
Svar
6
· Visningar
6 912
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka