Ecudo eller Elmshorn?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
P

prallan

Många av er kanske har sett min dam förut:) Vad tror ni passar bäst av Escudo I och Elmshorn?

Jag söker främst en modig hingst, med bra resning.

Nea

DSC00163.jpg

DSC00155.jpg

http://www.blup.se/sv-SE/horses/163269-athurinea-swb

Sv: Ecudo eller Elmshorn?

Jag kan inte ge dig några råd direkt. Men jag har ett sto efter Escudo som är väldigt modig (och tuff) ;)

Ja du vet ju vad jag tycker om Elmshorn och du har ju redan sett bilder på de Elmshornarna jag tävlat/tävlar.

Kom på att jag red en jätte fin Elmshorn avkomma hos Helena lundbäck också, också hon väldigt framåt, tuff och orädd.

Elmshorn är ju en av mina favorit hingstar då han lämnar så otroligt bra avkommor med bra gångarter och bra kapacitet och framför allt får avkommorna en attityd till att vinna.

Riktigt tuffa avkommor som blir bra tävlingshästar. Synd att han inte har använts mer i aveln i sverige, men han har ju använts mycket i Holland och har ju många avkommor i svår hoppning.

Jag hade en val e honom som var helt underbar. Sjukt försiktig, ville inte riva och gick på allt. Kvittade vad man satte upp för hinder så bjöd han. Otroligt klok och med super fina gångarter. Ska se om jag har bilder någonstanns.

Ska se om jag har bilder någonstanns.

Det vore jättekul! Jag lutar helt klart åt Elmshorn, Escudo hade 3 ston -07, 1 fick föl. Men med så få ston kan man inte dra några slutsatser om honom. Men ändå:)

mitt ena sto väntar föl efter Escudo, hon fölar i april.. ska bli kul att se vad det blir! :laugh:

Elmshorn tycker jag är en underskattad hingst i Sverige, han har ju sina meriter och ändå är det så få som använder honom? :confused:

inte direkt nej. Elmshorn har jättebra simmare:)

Tog hon sig direkt? Var det på TAI el FAI?

Hade jag bara haft ett sto som passade så hade jag betäckt med Elmshorn.
Jag tycker att det är en klart underskattad hingst som borde användas mer, jag tycker allt att du ska pröva honom. Jag Vet hur det är massor av hingstar och svårt att bestämma sig.

Förra året plockade en seminstation i Karlshamn in färsk sperma (tror jag) på hingsten El Bundy.
Han har bra resning, har även lämnat bra dressyr hästar.

Ja du vet ju vad jag tycker om Elmshorn och du har ju redan sett bilder på de Elmshornarna jag tävlat/tävlar.

Kom på att jag red en jätte fin Elmshorn avkomma hos Helena lundbäck också, också hon väldigt framåt, tuff och orädd.

Har för mig jag såg någar bilder på din för några år sedan, och den var rätt lik min. Har du lite bilder på henne?

Ja men tyvärr har jag inga nya bilder på henne. Dessa är från i somras i 1.20 klasser. Ska snart börja tävla igen med sikte mot championaten så då blir det nya bilder..

21640107.jpg

20769855.jpg

20769856.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 585
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 851
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 607
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 298
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka