parellikusken

Trådstartare
Jag har som de flesta vet psykiska problem, svår depression framför allt.
Fick tolv behandlingar av ECT förra våren utan resultat, med biverkningen att jag glömde bort allt som hänt under våren, glömde bort namn och ansikten på folk o.s.v.
Men samtidigt är ju ECT den bästa behandlingen för svår depression så min läkare vill att jag gör det igen efter en utredning jag ska gå igenom. Jag är inte så pigg på det, men hon tror att fler behandlingar över en längre tid skulle kunna hjälpa. Och sedan komma dit regelbundet och få behandlingar polikliniskt kanske varannan vecka.

Jag behöver inte bestämma mig än, men jag tänker mycket på det. Velar på om det är värt biverkningarna.

Har ni erfarenhet av ECT?
Har det hjälpt?
Hur många behandlingar?
Har ni fått det polikliniskt mer sällan sedan men över en lång tid?

Även fått remiss till någon ny behandling man gör med magneter som jag förstått det där man är vaken och inte får biverkningar. Men att effekten är sämre. Så känns sådär det med.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det var länge sen jag skrev och mycket har hänt sen dess. Jag hade/har en ätstörning och en del andra diagnoser. Mitt mående är svajigt...
Svar
17
· Visningar
1 996
Senast: Qelina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 196
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 182
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp