ECDL Hur svårt?

B

**BORTTAGEN**

Idag lyckades jag klara "Allmän IT, Windows och och Outlook. Men visst är detta de 3 lättaste modulerna? Jag fastar för de 4 andra; Word, Excel, Excel DB och PowerPoint.. Nån som har några tips????????????????
 
När jag gick i ettan (4 år sedan) så gjorde jag alla utom Acces. De tyckte jag var lätta, men Access orkade jag inte göra mer än ett prov på, kan hända att det är eftersom jag aldrig använt det...
 
Är det via skolan du tar ECDL? Isåfall borde ni ju ha något slags utbildningssystem för det. Vi använde ett (rätt värdelöst) program som hette WIT där man skulle klicka sig runt i programmen via en massa bilder. Sen lär det ju finnas en massa böcker att låna på biblioteket t.ex..

/Erica
 
Word, Excel och PowerPoint är inte så mkt att fasa över!

Hur gör du för att lära dig? Vad har du för underlag? När jag gjorde det hade min utbildning en mkt bra pärm med alla moduler!
 
Tyckte inte att det var särskilt svårt!
Nästan alla fasar när de ska lära sig Access och Execel DB
men det är inte så svårt! ;)
Lycka till!
 
Jag klarade av alla proven på bara några veckor.. Inga proble, tyckte svårighetsgraden var ganska jämn rättöver. Sen beror det ju såklart på om man är mer van vid något program, då klarar man såklart det lättare.
Grejen med de proven tycker jag är att frågorna slumpas, endel frågor är jättesimpla och andra konstiga. Så ibland kan en få ett jättelätt medan en annan får bara kontiga frågor. Sånt är livet.
 
Precis, det är i Excel DB, men jag har aldrig ens sett programmet...så hur jag ska fixa det vet jag inte. Jag gör testerna via mitt jobb, självstudier...men jag har så taskigt tålamod att läsa. Jag tycker att när man jobbar i Excel jämt, så borde man klara det, men frågorna kan ju komma på helt andra saker än de jag brukar använda....
 
Jag har också använt WIT och den rösten glömmer man inte i första taget.
 
Haha, jag är inte ens säker på att jag hade ljudet på någon gång. :) Körde nog mest med taktiken "Det här kan jag. *klick* Det här kan jag...nog! *klick* Det här orkar jag inte titta på så det kan jag nog också. *klick*" :o :D Det var nog mest bara Access och Powerpoint jag tittade lite närmare på. Fast jag klarade alla moduler på första försöket sen så det är nog mest sunt förnuft och vanlig datakunskap. :)

/Erica
 
URRGh jag sitter just och pluggar på dem....har klarat alla de andra 6 modulerna nu, så jag måste ju sätta denna också....
Känns tungt när solen skiner och traggla pivot-tabeller...
 
NU ÄR DET KLART! Jag klarade hela alltet! Var är champagnen!!!

MALLIG!! :banana: :banana:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 878
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Myzan87
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: Rosett
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 843
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp