Sv: Ebay

Det ska jag absolut påminna henne om !
Tisdag idag, pengarna borde kanske ha hunnit in, vet ej hur många dagar det tar.
Kan man se statusen på PayPal nånstans ?

JAg tyckte mig se att allt var klart, ej under bearbetning längre.

Men PayPal ska ju gå fortare än banken säger de.......

Ska fråga henne.....

Ja man ser statusen när man loggar in på Paypal. Completed ska det stå när pengarna finns hos säljaren =)
Det ska gå fort. När pengarna är dragna från ditt konto så ska hon ha dem i stort sett.. =) =)

Ja man ser statusen när man loggar in på Paypal. Completed ska det stå när pengarna finns hos säljaren =)
Det ska gå fort. När pengarna är dragna från ditt konto så ska hon ha dem i stort sett.. =) =)

Japp, slutförd står det så pengarna finns nog hos henne nu.
Uppfattade det så oxå....

Ett nytt problem har dock uppstått......

DHL skickar inte den storleken på paket som hon har fixat så hon måste försöka ordna ett mindre paket.....:o

Får verkligen hoppas hon klarar ut det, hade ju varit snöpligt annars :cry:

Sadeln kom förra veckan och idag fick jag äntligen provat den :)

Den var jätteskön att rida i, mjuk och bekväm att sitta i, mera plats än i den andre jag har använt.
Jag glömde prova den, hur den låg, utan pad under, hade lite bråttom iväg på ridturen då mamma passade pojken.

Men i det stora hela så verkar den passa fint, både för mig och häst !:banana:

Åh vad roligt :) Grattis!!

Om man själv skulle våga sig på att köpa en sadel från tyskland :idea:
vad betalade du i frakt på ett ungefär? Visst är det tullfritt inom Eu :o

Mumin

Åh vad roligt :) Grattis!!

Om man själv skulle våga sig på att köpa en sadel från tyskland :idea:
vad betalade du i frakt på ett ungefär? Visst är det tullfritt inom Eu :o

Mumin

Tja, det kan vara värt det och köper man "rätt" sadel och den inte passar så borde det inte vara svårt att få sålt den i Sverige.....

Jag betalade ca 50 euro i frakt och inget mera......det verkar alltså vara tullfritt....det SKA vara tullfritt inom EU men tyckte jag läste nånstans att någon hade fått betala för varor från Tyskland så jag är inte helt säker.....:confused:

På paketet stod det att vikten var 27 kg eller nåt sånt, väldigt tungt med andra ord !

Men man måste vara noga med att se till så säljaren förstår hur den ska skickas och kolla upp frakten innan man ger sig in och bjuder så man inte står där med lång näsa sen.....:angel:

Ja det ska vara tullfritt inom eu. Dock så får man betala VAT om man köper nya grejjer av företag men den brukar alltid vara med räknad i priserna när man kikar på online affärer..=)

Du betalar VAT i det land du köper grejjerna som privatperson. Precis som du betalar moms här.

Är du företag så betalar du in försäljningsmomsen i sverige, men du köper grejjerna utan Vat då inom EU... Det blir samma system som inom landsramarna, dock behöver man inte ligga ute med momspengarna som man gör här. Men istället blir det en fin räkning från skattegubbarna om man inte har annan moms i Sverige att kvitta försäljningsmomsen med...=) Lite krångligt i ord, men rätt simpelt i verkligheten. :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka