R
RosenMedTaggar
Min kompis häst får E-vitamin en gång i veckan för att det ska hjälpa henne att bygga muskler, så det låter ju bra, för min häst behöver också muskler. Kan E-vitamin vara bra då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
min häst får tokosel en gång i veckan.. det är e-vitamin och selen i det.. jättebra tycker jag iaf då min häst tidigare har haft svårt att sätta muskler..![]()
Min kompis häst får E-vitamin en gång i veckan för att det ska hjälpa henne att bygga muskler, så det låter ju bra, för min häst behöver också muskler. Kan E-vitamin vara bra då?
Tokosel är anpassat för att ges 1 gång/vecka, andra tillskott är anpassade för att ges varje dag.
Vill, precis som confettiCavat, varna dig lite för e-vitamin. Det finns publicerade studier på människor som visat att e-vitamin tillskott (även i små mängder) kan vara farligt för imunförsvaret. Framförallt såg man en ökad risk för urinvägsinfektion (varför det var just denna sjukdom som ökade fanns det inget bra svar på i studien). Observera dock att detta en studie gjord på människor! Har inte lyckats hitta någon liknande studie gjord på hästar. Det är alltid svårt att veta hur överförbara resultat är från människor till häst. Men det kan som sagt vara värt att notera.
Jag undrade varför kompisen bara gav E-vitamin en gång i veckan..
men du kanske vet nåt som inte jag vet..
en gång i veckan?
Jag ger det varje dag.
Han får det i perioder då han behöver hjälp med muskelsättning.
Gör det ens nån nytta om man ger det en gång / vecka?