e så nervös...

zazza girl

Trådstartare
på fredag bär det av och åka och kolla på en liten vovve , en blandras mellan jack russel och chihuahua, en hane på 2 år ..

vad ska man tänka på när man kolla på hund , ha aldrig gjort det innan..

ska man mötas på hans hemma plan eller någon stans där han inte känner sig redigt hemma så man vet hur han bete sig ..??

ge mig massa tips på vad man ska kolla och allt....!!!!

:banana::bump::banana:

Sv: e så nervös...

Jag tycker att du ska fråga nuvarande ägarna varför dom vill omplacera hunden i första hand! Sedan ska du kolla hur hunden är... är den framåt och social eller är den blygare eller rentav lite räddhågsen? Om sistnämnda..varför? Om förstnämnda..har den några rädslor som du behöver ta hänsyn till och träna på/leva med som inte syns på ert möte? Ex är den skotträdd och mår väldigt dåligt på tex nyår? Hur är den med barn och andra hundar och andra djur? Var inte rädd för att fråga minsta lilla! Glöm heller inte att fråga om hunden har några fysiska fel? Allergier? Ja vadsomhelt..
Verkar allt bra och ni känner att ni vill ta över hunden-lycka till! :)

Håller med i inlägget ovan,men be att få ta med hunden på en promenad så ser du hur den reagerar på människor och ev andra hundar som kanske är ute och går.Fråga om de vetrinärbesiktar hunden innan och kolla upp att den är vaccinerad.Lycka till:laugh:

oki. då ska jag tänka på de , få nog skriva en lapp om allt jag ska fråga , e lite glömsk av mig ....

bruka man få med koppel och sånt eller ??

Jag vet inte hur det brukar vara ,men jag fick med det till min omplacering iallafall.

Om de som har hunden inte har fler hundar så borde du ju kunna få med det istället för att de slänger det.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 133
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 462
Senast: Trassel12
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 135
Senast: valpköpare
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 140
Senast: Gruvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka