Sv: e. Nactus ue. Stanford- värt att avla?
Jag har ingen aning, jag kan tyvärr alldeles för lite om avel, men om det är som du säger låter det ju lovande för framtiden.
Ägaren har berättat för mig ett antal gånger att min häst är en frisk och sund individ och jag är benägen att hålla med trots reaktionen på böjprovet. För mig som bara är amatör känns det som att hästen är ett stadigt bygge, kraftiga ben och över lag ganska bastant, jag hoppas att det inte bara är en synvilla.
Över lag så är jag mycket intresserad av att veta mer om hennes morfar och pappa, någon nämnde tidigare i tråden att hon hade en Nactus-avkomma och det skulle vara väldigt kul att höra mer om dessa trevliga individer. Veterinären som var ute till Nejlica hade även besiktigat Stanford, som står inte så långt härifrån, och tyckte att han var väldigt trevlig. När jag kollat hästannonser har jag nog nästan aldrig stött på hästar med varken Nactus eller Stanford i stammen, hur pass kända är/var de egentligen? Det skulle vara kul att veta vem min häst hade ärvt sitt trevliga temperament ifrån.
Min dam är otroligt samarbetsvillig, har alltid öronen framåt och ger sitt absolut bästa även om piloten inte alltid gör rätt.
Hon är knappast det första halvblodsstoet jag träffat men jag skulle våga påstå att hon är det i särklass mest trevliga, hon brukar ofta få uppskattande kommentarer både för sitt uppförande och för sitt utseende, båda delar gör matte väldigt stolt så klart.