E,D,C,B och A-tävlingar

M

Mijho

Ni som varit ute på lite mer tävlingar än mig... Hu stor är skillnaden mellan de olika tävlingsnivåerna? Jag menar nu på ekipagen, erfarenhet och kunskap... givetvis blir det svårare och svårare mönster ju högre man kommer.

Sv: E,D,C,B och A-tävlingar

Du behöver nog inte oroa dig. Du har ju en bra häst. Gör du bara vad du ska så klarar ni er. Ju högre tävling ju svårare mönster. Från c nivå o uppåt finns inga blåbär. Ni klarar er galant

vadå inga blåbär? jag e ett blåbär som muppar på C-nivå :o

vadå inga blåbär? jag e ett blåbär som muppar på C-nivå :o

Oj då! Har ni inga d tävlingar. Men de e klart vi har sm ryttare som tar hem en del rosetter på d nivå. o hej o hå. Men det är coolt av dig. Du kanske inte är ett blåbär möjligt ett litet lingon?;)

jo vi har både D och ibland även skritt och trav.

jag tror att jag å hästen är en bit seg mossa. envisa. och ibland går det vägen ;)
iof tävlar jag också D (förra året Y, men nu är det inga Y tävlingar..) men C är lite roligare, eller så har jag bara fått för mig det . Haha.

Tävlade i lördags och såg för första gången tävlingar på E-nivå och det var verkligen nybörjar-nybörjare. De red också samma mönster som oss på D-nivå så har man ridit western om så bara ett tag så klarar man gott D-nivå. E skulle jag vilja säga är för de som aldrig suttit i en w-sadel eller ridit på delade tyglar...

Från D till C är det svårare - jag har inte ridit någon C på två år men då jag red upplevde jag att jag hamnade mycket längre ner i resultatlistan. Klart hårdare konkurrens men sen tror jag många duktiga fastnar på C-nivå istället för att kliva upp till B och det kanske är förståeligt ifall det finns för få B-tävlingar i närheten.

/Camilla

Tack för svaren! Jag har bara ridit en tävling på 10 år och det var för en vecka sedan. Då debuterade vi i Reining på C-nivå mönster nr5. Nu på söndag blir det Dtävling och veckan efter det B-tävling på Grevagården. Jag anser att jag kommer att göra bort mig på B-nivå men min tränare tycker att det bara ger bra erfarenhet, eftersom det inte finns ngn c elle d tävling i närheten innan i slutet av augusti så kommer jag alltså att åka dit.

Om nån vill se nåt kul så kom till greva 1-3 juni;) Skall försöka förbättra inställningen och träna järnet, sen är det bara att köra så det ryker.
Skall ju till chappen o tävla i juni också:crazy:

Men Lena, det är ju C-D tävling i göteborg den 25-26 augusti! Dit måste ni. :)

Klart vi åker dit! Men eftersom det är så långt dit så får vi ut o träna på högre nivå tills dess, så får väl folk skratta om dom vill då:)

hej, jag har inte ridit någon western på tävlingsnivå så jag har ingen koll, så skratta inte åt mig;) men vilket är svårast? A eller E?:)

Ni som varit ute på lite mer tävlingar än mig... Hu stor är skillnaden mellan de olika tävlingsnivåerna? Jag menar nu på ekipagen, erfarenhet och kunskap... givetvis blir det svårare och svårare mönster ju högre man kommer.

Jag är ute som chaffis på de flesta nivåer och jag tycker att D och E är ungefär samma C är lite svårar men A och B är likvärdiga med varandra.
Lycka till

*kl*
enl WRAS-regelbok 07/08 så får man inte tävla på E-nivå om man tillhör en WRAS ansluten klubb §130 sid 11
Det är en prova på nivå för att skapa intresse hos ryttare som inte är anslutna till någon WRAS-klubb;)

ok, då kan jag utesluta e nivå då:bump:. Där gick man upp ett snäpp direkt utan att ha presterat:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 572
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar