P
Pews_med_Sudden
Har precis fått reda på att det förmodligen är e.coli-bakterier i vattnet som ges till hästarna på nya stallet. Jag har alltid fått lära mig att det vatten som hästarna ska dricka ska vara lika rent och fräscht som det vi själva dricker och det tycker jag är helt rimligt. MEN är det någon här som vet HUR farligt det är med om hästarna får i sig e.coli-bakterier.
Jag googlade lite på orden: e.coli på häst
och fick fram ngr länkar där jag klurade ut att man tom använde sig av e.coli-bakterier i någon form av läkemedel för hästar. Fast jag fattade inte riktigt vad det handlade om.
Vilka symptom får hästarna om de blir sjuka av vattnet. Min ena häst är jätte-jättekänslig i sin mage och kan bli rejält dålig av ett foderbyte till exempel. Jag är så rädd att han ska bli sjuk
Man kan lätt säga att vi är rejält arga på stallägaren, då vi inte alls blivit informerade om detta iförväg. Jag har själv druckit av vattnet för någon dag sedan, blev iof inte sjuk men drack heller inte så mycket.
Hoppas någon sitter inne med lite kunskaper i ämnet!
Sökte här på buke men fann inga inlägg med e.coli i.
Jag googlade lite på orden: e.coli på häst
och fick fram ngr länkar där jag klurade ut att man tom använde sig av e.coli-bakterier i någon form av läkemedel för hästar. Fast jag fattade inte riktigt vad det handlade om.
Vilka symptom får hästarna om de blir sjuka av vattnet. Min ena häst är jätte-jättekänslig i sin mage och kan bli rejält dålig av ett foderbyte till exempel. Jag är så rädd att han ska bli sjuk
Man kan lätt säga att vi är rejält arga på stallägaren, då vi inte alls blivit informerade om detta iförväg. Jag har själv druckit av vattnet för någon dag sedan, blev iof inte sjuk men drack heller inte så mycket.
Hoppas någon sitter inne med lite kunskaper i ämnet!
Sökte här på buke men fann inga inlägg med e.coli i.