Dyrt eller bara lat?

Sv: Dyrt eller bara lat?

Min sambo anlägger paddockar och billigast tänkbara 20*40 meter brukar hamna kring 25.000 kr med paddex som underlag och där det inte behövs så mycket urgrävning.

Det låter väldigt billigt!
Vår ridbana gick på nästan 150 000 med dränering (då lejde vi iofs ut hela jobbet)

Immer

Kan bara säga att jag verkligen tycker synd om dig, kan inte vara lätt att bo tillsammans med en gubbe som man knappt kan prata med!:devil: Hoppas att situationen med hästarna löser sig, i mina öron låter du iaf. som en riktig hästvän!
Stå på dig!

Kan bara säga att jag verkligen tycker synd om dig, kan inte vara lätt att bo tillsammans med en gubbe som man knappt kan prata med!:devil: Hoppas att situationen med hästarna löser sig, i mina öron låter du iaf. som en riktig hästvän!
Stå på dig!

Tack för uppmuntran:)

Det låter väldigt billigt!
Vår ridbana gick på nästan 150 000 med dränering (då lejde vi iofs ut hela jobbet)

Immer

Paddex kostar mycket olika beroende på hur långt från man bor! Det är transporten som kostar.

Men du står väl för kostnaderna att anlägga paddocken ?? , o i så fall så är han nog bara lat. :angel:
Ingenting är omöjligt för den som inte behöver göra det själv!

Senast ändrad av en moderator:

Stå på dig!
Han kanske har en mer realistisk syn på tillvaron än vad Hosianna har? Bara en tanke! :angel:

Fick ett pris för bara paddex, över 300 ton för bana 20x55 69000:- exkl moms. Ingen gråvning.

Jag tycker att föräldrana har en skyldighet att backa upp barnen.
Denna gubben verkar riktigt tvär. Jag förstår dig verkligen.
Känner sånna som är i samma sits. Har han barn som är egna också?
Hur behandlar han dem?
Många föräldrar ställer faktiskt upp nåt helt ortoligt.
Vet inte vad du skall göra. Det är nog bara att gilla läget.
Han är väl som han är. Kanske tycker han att du är stor, och att
tjejjer brukar sluta med hästar i din ålder, och att det då inte är
lönt att bygga nån paddock. Lathet spelar ju säkert in också...
Tror inte att fjesk hjälper ett dugg på sånna. Inte heller att du är
hjälpsam mm. Han lever bara sitt eget liv helt enkelt. Och tänker
inte i dina banor om hästar osv.
Ville bara skriva och hålla med dig lite efter alla påhopp du fått.
Flummigt kanske, men min riktiga pappa var likadan.
Ska bara, först. Men det hände aldrig något.
Hoppas det ordnar sig ändå.

Visst bör man backa upp barnen, men nu pratar vi om ett mycket kostsamt projekt. Jag skulle väldigt gärna vilja ge min dotter en paddock, men vi har helt enkelt inte pengarna som krävs.
Hur hosiannas styvfar är som person vet ju ingen här utom hon själv, men läser man mellan raderna verkar hon tycka väldigt illa om honom. Är hon lika tydlig mot honom som hon varit här om att hon tycker illa om honom är det inte konstigt alls att han prioriterar annat.
Att hon kallar honom lat tycker jag verkar omotiverat. Har verkar ju vara i farten hela tiden, med bastubygge, vedskjul, laga tak, vinndskydd, hägna ...
Nu försvarar jag en människa jag inte känner, men TS verkar vara väldigt krävande och bortskämd.

Sammanfattning: Föräldrarna har ingen som helst skyldighet att ge sitt barn 30-40000 bara för att ungen blir sur annars.

Alltså han lovade att han skulle bygga en paddock redan förra året. Jag är hundra procent säker på att han redan då visste hur mycket jobb och pengar det skulle gå åt.

Ja han har en son ihop med morsan, och den ungen får i princip allt han pekar på, både två och dator på rummet (jag fick aldrig varken tv eller dator), han är tolv år och vet knappt hur man plockar fram bröd, mjölk och pålägg för att göra frukost.

(detta är speciellt till "pia")
Ja jag kan lätt erkänna att jag inte är så förtjust i gubben, men tro fanken att jag inte visar det!
Javisst, han kanske är i farten mest hela tiden, just det med laga tak har du nog missuppfattat, det var STAKET som hade gått sönder, och när jag var ute och skulle laga det fick jag skäll.
Nu kommer du säkert tycka att jag är ännu mer bortskämd, men jag skulle gärna hägnat hagarna själv, om jag hade FÅTT. Hur svårt är det liksom att skruva i lite isolatorer och dra en tråd?
Så mycket av det han gör är "onödigt" arbete eftersom jag mer än gärna skulle ha hjälpt till, om jag fått.

Vad är orsaken till att du inte får? Tror han att du inte gör ett bra jobb? Eller vill han ha medaljen för att det är han som gör allting? Vad händer om du trots allt går ut och hägnar en hage? Det kanske bara behövs att han får se att du faktiskt kan, han kan ju kontrollera innan ni släpper djur i hagen. Och skulle han nu tycka att du gjort ett dåligt jobb får han väl visa dig hur du ska göra.
Det verkar som att ni har väldigt svårt att nå varandra och prata som två vuxna människor. Det är aldrig bara den enas fel när två träter och jag känner ju inte "gubben", men hade min 17-åring visat den atityd du haft i denna tråden så hade jag blivit både arg och ledsen.
Försök prata med "gubben", kräv att få hjälpa till istället för att kräva att han ska göra det själv. Vill han inte det så fråga hur han då har tänkt att du ska kunna lära dig. Jag tror att han skulle se dig med andra ögon om du bara får en chans att bjuda till lite, och tar den chansen.
Den jag tycker mest synd om är din mamma. Det måste vara jättejobbigt för henne när ni två inte tycker om varandra

Jag tycker att föräldrana har en skyldighet att backa upp barnen.

Ja, det kan jag hålla med om. Men att anlägga ridbana för en avsevärd kostnad kräver kanske lite planering, och kanske lite banklån och annat.

Och man kan backa upp barnen utan att det måste innebära att man ger dem en massa saker. Själv fick jag inte ens en häst när jag var liten och bodde hemma :p men mina föräldrar stöttade mig ändå fullt ut.

Immer

Vad är orsaken till att du inte får? Tror han att du inte gör ett bra jobb? Eller vill han ha medaljen för att det är han som gör allting? Vad händer om du trots allt går ut och hägnar en hage? Det kanske bara behövs att han får se att du faktiskt kan, han kan ju kontrollera innan ni släpper djur i hagen. Och skulle han nu tycka att du gjort ett dåligt jobb får han väl visa dig hur du ska göra.
Det verkar som att ni har väldigt svårt att nå varandra och prata som två vuxna människor. Det är aldrig bara den enas fel när två träter och jag känner ju inte "gubben", men hade min 17-åring visat den atityd du haft i denna tråden så hade jag blivit både arg och ledsen.
Försök prata med "gubben", kräv att få hjälpa till istället för att kräva att han ska göra det själv. Vill han inte det så fråga hur han då har tänkt att du ska kunna lära dig. Jag tror att han skulle se dig med andra ögon om du bara får en chans att bjuda till lite, och tar den chansen.
Den jag tycker mest synd om är din mamma. Det måste vara jättejobbigt för henne när ni två inte tycker om varandra

Det är nog så att han vill visa sig duktig och gära allting själv, som du skrev. Jag ser faktsikt ingen annan anledning, för jag är inte typen som fuskar när jag gör något.
Enda gången man får vara med och göra något är om någon utomstående är med.

Det är ganska svårt att ändra på något man är uppvuxen med, det är liksom en "psykologisk spärr" som gör att man mår dåligt i hans närhet, så fort han kommer in i huset så förändras stämningen totalt.

Ja, det kan jag hålla med om. Men att anlägga ridbana för en avsevärd kostnad kräver kanske lite planering, och kanske lite banklån och annat.

Och man kan backa upp barnen utan att det måste innebära att man ger dem en massa saker. Själv fick jag inte ens en häst när jag var liten och bodde hemma :p men mina föräldrar stöttade mig ändå fullt ut.

Immer

Han skulle inte behöva ta några lån för att bygga en ridbana för han har ganska gott om stålar:angel:
Eller ja, 30 000 skulle han säkert inte ha några probem med, fast han känner traktens "grustillverkare" så han skulle säkert få rabatt också.

Men vad är det som säger att han ska lägga sina pengar på ditt intresse? Särskilt som du verkar vara så negativt inställd till honom.

Tur att du snart är myndig och själv kan bestämma över ditt liv. Du flyttar väl så fort du någonsin kan?

Immer

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka