Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med tanke på foderbristen kan jag tänka mig att priserna går ner. Men det är bara en gissning från min sida.
Jag tycker att det är typ som vanligt.
Jag tror att det är "hästarna ingen vill ha" som sjunker i pris. De gamla, unga och sjuka. Men för hästar i en högre prisklass har säljare högst sannolikt planer för att hantera höbrist och att de eventuellt blir stående med hästen - jag tror inte att någon som har en häst för 200 000 som kommer slumpa iväg den för 50.
Köpte själv häst för två månader sedan. Hon kostade som förväntat ().
Hur ser ni andra på hästmarknaden just nu, tycker ni det är dyrt, billigt eller lagom? Är utbudet bra eller dåligt? Själv inbillar jag mig att priserna stigit ganska saftigt och att utbudet är rätt tunt, eller?
Ja det kanske börjar visa sig framöver i vinter först. Just nu tror jag inte det påverkat nämnvärt
Det är fler hästar än nånsin ute på marknaden och priserna har inte stigit, snarare sjunkit.
Är det verkligen så?
tycker de medel/billiga hästarna har blivit billigare - där kan man fynda och finns ganska gott om annonser. de dyra hästarna ligger kvar på samma nivå (troligen är deras ägare inte så desperata) en annan intressant sak är att antalet hästar från hästhandlare (i de lägre prisklasserna) har minskat tycker jag.
Rekordmånga annonser i allafall.
Vet du att det är så eller är det bara en känsla...?
Min bild av de senaste två åren är att folk har blivit duktigare både på att avla och på att annonsera. Jag tror inte det är fler hästar till salu och jag upplever inte heller att priserna är särskilt låga. Däremot är det svårare att konkurrera. Man måste vässa sig själv.
Obs - det är MIN bild - jag säger inte att det är en sanning. Jag tror att ens egna uppfattning är oerhört beroende av vart man själv står. Har man många hästar till salu, har man fler eller färre än innan, vill man köpa häst, vill man tjäna pengar eller spelar det mindre roll, hur ser ens egna ekonomi ut (just denna har kanske störst betydelse för mig personligen) osv osv. Det är väldigt svårt att uttala sig generellt om "hur det är". Det ser man tydligt bara i den här tråden.