L
lbb
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.
Naturligtvis ska vi ha mångfald, det är ju därför jag avsätter ca 15 av min produktiva skogsmark till annat än just granproduktion. Det skulle kunna bli många sköna tusenlappar var år istället.
nu häckar ett otal fåglar, många insekter o en hel del sälsynta lavar i de gamla ekarna..
Vad gör du förutom snackar?
Om varför det kom sig att vargen ökade så markant,,det går det många skrönor om.
Om djurparkstikar som tilläts besöka områden där enstaka varghannar fanns och hur elaka de tikarna blev när de infångades igen.
Men allt är obekräftat och förmodligen bara skrönor...men ingen rök utan....
Tror du? Är tveksam...."projekt varg" har ju funnits länge, var det på 70talet som det endast fanns 10(?) vargar kvar i Sverige. Då började man sätta sändare etc.
Vad har lo, Björn, ekoxe, pilgrimsfalk, havsörn, myskoxe, utter, bäver och torsk projekten kostat? Är det ens relevant? Svenska folket vill ha mångfald och en levande fauna
Naturligtvis ska vi ha mångfald, det är ju därför jag avsätter ca 15 av min produktiva skogsmark till annat än just granproduktion. Det skulle kunna bli många sköna tusenlappar var år istället.
nu häckar ett otal fåglar, många insekter o en hel del sälsynta lavar i de gamla ekarna..
Vad gör du förutom snackar?
Om varför det kom sig att vargen ökade så markant,,det går det många skrönor om.
Om djurparkstikar som tilläts besöka områden där enstaka varghannar fanns och hur elaka de tikarna blev när de infångades igen.
Men allt är obekräftat och förmodligen bara skrönor...men ingen rök utan....