Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Tror du? Är tveksam...."projekt varg" har ju funnits länge, var det på 70talet som det endast fanns 10(?) vargar kvar i Sverige. Då började man sätta sändare etc.

Vad har lo, Björn, ekoxe, pilgrimsfalk, havsörn, myskoxe, utter, bäver och torsk projekten kostat? Är det ens relevant? Svenska folket vill ha mångfald och en levande fauna

Naturligtvis ska vi ha mångfald, det är ju därför jag avsätter ca 15 av min produktiva skogsmark till annat än just granproduktion. Det skulle kunna bli många sköna tusenlappar var år istället.

nu häckar ett otal fåglar, många insekter o en hel del sälsynta lavar i de gamla ekarna..
Vad gör du förutom snackar?

Om varför det kom sig att vargen ökade så markant,,det går det många skrönor om.
Om djurparkstikar som tilläts besöka områden där enstaka varghannar fanns och hur elaka de tikarna blev när de infångades igen.

Men allt är obekräftat och förmodligen bara skrönor...men ingen rök utan....:angel:

*kl*

Saxat från Wikipedia på förekommen anledning:

"Konspirationsteori

En konspirationsteori (av latinets conspirare som betyder "andas tillsammans") är en hypotes eller teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration. Gemensamt för konspirationsteorier är att berättelsen omfattar en grupp mäktiga eller inflytelserika individer eller institutioner. Dessa personer har enorma resurser till sitt förfogande, och samarbetar i hemlighet för att uppnå ekonomisk eller politisk makt eller andra fördelar. Typiskt är dock att det finns ett antal personer, konspirationsteoretiker, som genomskådat ränksmideriet. De ser det som sin uppgift att avslöja sanningen för den ovetande allmänheten, och upplever sig ständigt vara under hotet att bli nedtystade på grund av sin kunskap."

:D

Naturligtvis ska vi ha mångfald, det är ju därför jag avsätter ca 15 av min produktiva skogsmark till annat än just granproduktion. Det skulle kunna bli många sköna tusenlappar var år istället.

nu häckar ett otal fåglar, många insekter o en hel del sälsynta lavar i de gamla ekarna..
Vad gör du förutom snackar?

Om varför det kom sig att vargen ökade så markant,,det går det många skrönor om.
Om djurparkstikar som tilläts besöka områden där enstaka varghannar fanns och hur elaka de tikarna blev när de infångades igen.

Men allt är obekräftat och förmodligen bara skrönor...men ingen rök utan....:angel:

Ahh... Man måste vara markägare för att få ha en åsikt? Nej det tycker jag inte. Jag betalar skatt och kan med egna medel stödja olika projekt

Ahh... Man måste vara markägare för att få ha en åsikt? Nej det tycker jag inte. Jag betalar skatt och kan med egna medel stödja olika projekt

Var får det det ifrån? Jag beskrev vad jag gjorde för mångfalden i naturen, frågade dig om du gjorde ngt förutom att prata om det.

Skatt betalar jag med men då kvarstår frågan vilka projekt stöder du då;)

*kl*

Saxat från Wikipedia på förekommen anledning:

"Konspirationsteori

En konspirationsteori (av latinets conspirare som betyder "andas tillsammans") är en hypotes eller teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration. Gemensamt för konspirationsteorier är att berättelsen omfattar en grupp mäktiga eller inflytelserika individer eller institutioner. Dessa personer har enorma resurser till sitt förfogande, och samarbetar i hemlighet för att uppnå ekonomisk eller politisk makt eller andra fördelar. Typiskt är dock att det finns ett antal personer, konspirationsteoretiker, som genomskådat ränksmideriet. De ser det som sin uppgift att avslöja sanningen för den ovetande allmänheten, och upplever sig ständigt vara under hotet att bli nedtystade på grund av sin kunskap."

:D

Jag tror jag skrev"Men allt är obekräftat och förmodligen bara skrönor"

Men är det inte fantastiskt, först måste vargarna ta sig över finska lappland, sedan svenska lappland för att så småningom hamna i värmland..beundransvärt:D

Vilket ju går väldigt bra ihop med att du trots hundratals antivarginlägg påstår dig inte vara en varghatare i påstår dig inte vilja utrota vargen!
PL

PS du har en intressant film om kommunisternas framfart i Polen under kriget i kväll

Var får det det ifrån? Jag beskrev vad jag gjorde för mångfalden i naturen, frågade dig om du gjorde ngt förutom att prata om det.

Skatt betalar jag med men då kvarstår frågan vilka projekt stöder du då;)

Inget, måste jag det?

Vad menade du ned "djurparkstikar"? Har dom släppt ut dom, dom har valpat och sen har man fångat in dom igen?

Inget, måste jag det?

Vad menade du ned "djurparkstikar"? Har dom släppt ut dom, dom har valpat och sen har man fångat in dom igen?

Så du snackar bara om mångfald och naturhänsyn då?
Naturligtvis måste du inte det, jag måste ju inte göra ngt heller men, är man naturintresserad och vill dra sitt strå till stacken så.....

Vad det gäller skrönorna eller konspirationsteorierna så vet jag inget, har bara hört en massa snack, skriver ju därför :Men allt är obekräftat och förmodligen bara skrönor

Naturligtvis måste du inte det, jag måste ju inte göra ngt heller men, är man naturintresserad och vill dra sitt strå till stacken så.....

Det behöver man inte ha egen mark till.

Vad det gäller skrönorna eller konspirationsteorierna så vet jag inget, har bara hört en massa snack, skriver ju därför :Men allt är obekräftat och förmodligen bara skrönor

Mitt strå till stacken borde ju i detta fall vara att röstar så att mångfalden i Sveriges fauna bevaras....demokrati typ.;)

Själv tror jag det är ärkeängeln Gabriel som planterat ut vargar:grin:
Varför ens ta upp en skröna? En helt befängd sådan oxå...

Mitt strå till stacken borde ju i detta fall vara att röstar så att mångfalden i Sveriges fauna bevaras....demokrati typ.;)

Själv tror jag det är ärkeängeln Gabriel som planterat ut vargar:grin:
Varför ens ta upp en skröna? En helt befängd sådan oxå...

du bekräftar ju den gamla sanningen, det är lätt att vara generös med andras pengar.....

du bekräftar ju den gamla sanningen, det är lätt att vara generös med andras pengar.....

Jag tycker du är lite snål med andel avsatt skog-faktiskt-kunde gott vara mer, som vi där mer än 33 % skog sedan vi startade upp gått till avsatt mark med höga naturvärden,alltså bortvald produktiv gran, eller mkt höga då för det ska vara rätt.

Alla har inte egen skog men deras positiva åsikt om mångfald är mkt värt för oss som har det- faktum är att de på flera sätt hjälper till med bevarandet även utan egen mark.

Jag tycker du är lite snål med andel avsatt skog-faktiskt-kunde gott vara mer, som vi där mer än 33 % skog sedan vi startade upp gått till avsatt mark med höga naturvärden,alltså bortvald produktiv gran, eller mkt höga då för det ska vara rätt.

Alla har inte egen skog men deras positiva åsikt om mångfald är mkt värt för oss som har det- faktum är att de på flera sätt hjälper till med bevarandet även utan egen mark.

med tanke på att skogsmarkspriset ligger på över 70 000 /per ha så tycker jag att det räcker, ska ju både leva o betala skatt. Och vem vet kanske är mina % mer än dina om man räknar i antalet Ha....

Betala skatt och rösta är för mig en självklarhet, men det är även den gamla sanningen jag nämde.

Det är naturligtvis lätt att tycka i en fråga som praktiskt inte rör mig, det kostar mig inget hur frågan än löses.

Senast ändrad av en moderator:

Men är det inte fantastiskt, först måste vargarna ta sig över finska lappland, sedan svenska lappland för att så småningom hamna i värmland..beundransvärt:D
"Och ändå rör hon sig" Tror du jorden är platt bara för att du inte ser att den är rund också?

"Och ändå rör hon sig" Tror du jorden är platt bara för att du inte ser att den är rund också?

Hm "ändå rör hon sig" citatet verkar bekant, var det inte någon som sa det efter det att han tagit tillbaka allt han tidigare sagt?

Du kan lätt fastställa att jorden har en rundning om du ställer dig vid en kust och betraktart en stor segelbåt som försvinner bakom horisonten, eller varför inte, hur ett bergmassiv växer fram när man närmar sig det.
Så även om jag inte varit i rymden eller flugit så högt (25 000 meter) att man ser rundningen så talar allt för att jorden inte är platt.

Att alla fakta kring varghanteringen och hur vargen nyetablerade sig så framgångsrikt i värmland o dalarna på så kort tid är inte förvånande.

De som inte vet pratar mest strunt och de som vet har vett att hålla käften.:cool:

Karl Gerhard var känd för repliken:Titta han rör sig, om jag inte minns fel

Hm "ändå rör hon sig" citatet verkar bekant, var det inte någon som sa det efter det att han tagit tillbaka allt han tidigare sagt?

De som inte vet pratar mest strunt och de som vet har vett att hålla käften.:cool:
Det var vad Galilei sa när han stod inför inkvisationen där de hävdade att solen snurrade runt jorden medan han hävdade tvärtom.

Däremot håller jag med dig i det senare. Titta i den här tråden vem som gjort flest inlägg så kanske du kan räkna ut vem som inte vet och pratar mest strunt...

Fast det är ju frivilligt att ge ytterligare pengar. Vår natur är allas ansvar alltså ska den finansieras via skatt. Sen om man har ett område man tycker är extra viktigt står det var och en fritt att bidra med privata resurser

med tanke på att skogsmarkspriset ligger på över 70 000 /per ha så tycker jag att det räcker, ska ju både leva o betala skatt. Och vem vet kanske är mina % mer än dina om man räknar i antalet Ha....

Utan tvekan är det så, hur ska vi kunna tjäna så mkt pengar som möjligt på vår skogsmark när så stor procentuell andel går till naturvård??, utan tvekan har du mest mark, bättre ekonomi, fler o större maskiner och det kanske finns en väldigt tydlig anledning till att det är så också......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka