Dynavena eller Mustang

cactuspower

Trådstartare
Jag tänkte börja ge min häst kraftfoder från antingen Dynavena eller Mustang. Vilket skulle ni välja? Det kvittar att det ena egentligen är dyrare en det andra eftersom det inte är några större mängder det handlar om som jag kommer behöva ge. Har relativt nära till båda återförsäljarna , det skiljer bara någon mil på avståndet .

Det jag funderar på är lite innehållsmässigt vad som skiljer dessa kraftfoder åt? Någon som vet och som jämfört?

Någon här som ger antingen dynavena eller mustang och kan ge några uttalanden om dessa foder?

Sv: Dynavena eller Mustang

Jag använder dynavena. Förut använde jag mustang muslin men dynavenan är mycket bättre enligt mig. Den ger hästarna vad den behöver och man behöver inte hålla på med tillskott som majs, en del örter, alger, vitaminer och mineraler, vilket är skönt. dessutom är det biotin för hovar och päls.jag tycker att den är bra kort sagt. mvh/sarah

Ger min Dynavena,hade problem med kolik förut men inte sen jag börja med Dynavena,helt suveränt foder!! dyrt men värt det.

Jag använder dynavena. Förut använde jag mustang muslin men dynavenan är mycket bättre enligt mig. Den ger hästarna vad den behöver och man behöver inte hålla på med tillskott som majs, en del örter, alger, vitaminer och mineraler, vilket är skönt. dessutom är det biotin för hovar och päls.jag tycker att den är bra kort sagt. mvh/sarah

Har du analys på grovfodret eftersom du säger att mineralbehovet täcks av dynavena?

Jag köpte Dynavena en gång av misstag och det var första och sista gången. Ett alldeles för dyrt foder för sin kvalitet. Ingen av mina hästar tyckte det var gott och då har jag ändå en otroligt matglad herre bland dem. När han inte äter då är det inte gott. Så med tanke på priset och vad man får hade jag valt Mustang om det fyller kraven på vad grovfodret behöver kompletteras med.

Jag använder mig utav Mustang Musli och jag är riktigt nöjd med det fodret. Min kille mår väldigt bra och hans päls är riktigt glansig.

Jag köpte Dynavena en gång av misstag och det var första och sista gången. Ett alldeles för dyrt foder för sin kvalitet. Ingen av mina hästar tyckte det var gott och då har jag ändå en otroligt matglad herre bland dem. När han inte äter då är det inte gott. Så med tanke på priset och vad man får hade jag valt Mustang om det fyller kraven på vad grovfodret behöver kompletteras med.

Min häst älskar Dynavena,alla andra i stallet också när dom fått ett smakprov!!:banana:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 046
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Foder & Strö Hur tänker ni när ni bestämmer era hästars foderstater? Inte är det väl så att ni bara knappar in siffror på datorn/foderstatsprogram...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 638
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar