Josssefine
Trådstartare
Finns det någon som har bilder på sina dvärgschnauzer hundar?
Hur har ni dem trimmade i huvud och på kropp?
Hur har ni dem trimmade i huvud och på kropp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske inte till mig som du riktar din fråga då jag är helt okunnig. Men jag underullskammar en gång i veckan ungefär och försöker då ta det allra värsta. Trimmar gör jag kanske var 9.de vecka och då får min stackars lilla grabb stå ut i timmar, brukar göra det framför TV'n och en hel film är inte ovanligt.. Men då underullskammar jag, trimmar och friserar med sax. Klorna brukar klippas minst 2 ggr i månaden och vardaglig genomborstning sker varann dag eller varje om de har hjälpt till att halma..
Ytterligare en liten fråga.. Min helklippta kille är mycket mer tålig i kyla och regn än min trimmade. Vad beror det på? Trimmad päls som är sträv bör ju ha ett bättre skydd än en mjuk, eller är det bara så att min kille är en fryslort?
Bilder på dina hundar vill vi se!
såhär ser min hårboll ut ungefär.. idag har jag varit framme med trimmkniven..(inte nya bilder efter det)
Menar ni att ni rakar bröst och rumpa på era? blir inte det knas om man vill ställa ut?
![]()