Dvärgpinscher

I

Instant

Kan någon berätta om hur deras DP är i temperamentet, mot främmande människor, barn och så? Gärna en bild också. ;) Ni får gärna skriva vilken kennel ni köpt den på!
 
Sv: Dvärgpinscher

studio4.jpg



Min byracka är en hund med stor personlighet och charm, vilket jag
tycker verka gälla dom allra flesta Dvärgpinschers. Det är otroligt roliga hundar att ha och göra med, samtidigt som dom emellanåt kan få en att slita sitt hår.

Min hund älskar alla barn, han är sällan så lycklig som när han får följa med och hämta min lillebror på skolan. Det slutar nämligen i regel med att vi har ett gäng barn som står runt oss och klappar honom. Hur han beter sig gentemot främmande människor beror helt och hållet på personen ifråga, vissa älskar han ifrån första stund och andra finner han tämligen ointressanta. I regel gäller dock det andra alternativet.

Någonting som är väldigt tydligt på min hund är hans on/off-knapp.
Antingen är det fullt ös medvetslös eller så ligger han med benen spretandes åt alla håll i soffan och sover. Min hund älskar att gå kurser och träna, men blir inte ett pain in the ass av att ta det lugnt en dag heller. Det är dock hundar som i regel behöver få jobba för att må bra.

Han kommer ifrån Little Pimillys kennel som ligger i Östhammar.
 
Sv: Dvärgpinscher

min dp är inte lika aktiv som de flesta dp. mamma har 5 stycken och det är full fart hela tiden! Min är iofs 6 år men han har alltid vart ganska lugn.

Min därimot älskar att ligga å gäsa hela dagarna. Men går mer än gärna på lååånga promenader. Han är väldigt vaktig och skäller så fort nån knackar på, morrar och ser till att människan inte är farlig. sen så sitter han gärna i famnen på personen å blir klappad. Barn tycker han inte om, bara om dom är tysta och stilla.

Han (och mammas 5) kommer från Geordanis kennel i flen.

http://gabbilw.bilddagboken.se/inde...kPTI2ODc0MDY5JnQ9MTE2OTMzNDAwMSZjdXJyaW1nPTA=
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dvärgpinscher

Min dp är väl som en liten:devil: ungefär =)
Han har hur mycket energi som hellst. Han är bossig å styr över alla andra hundar å alla...ALLA leksaker är hans.
Han tycker inte om nya människor, utan blir jätterädd å skäller ut dom eller visar sej jätte underlägsen.
MEN, han är den mest gosiga lilla grissen mot dom han känner. En riktig mamma gris dock. Skriker som en stucken gris om ja lämnar honom.
Han kommer från Atengaflus i forshaga
 
Sv: Dvärgpinscher

Min DP är väldigt temeramentsfull. Glad som sjutton 99 % av tiden men när det svänger åt andra hållet så svänger det rejält. ;)
Hon är väldigt aktiv, skulle nog vara igång hela dagarna om hon fick som hon ville. Otroligt lättlärd och rolig att jobba med, charmar brallorna av de flesta när vi tränar just för att hon är så otroligt glad hela tiden och verkligen VILL.
Hon är reserverad mot främlingar och tycker inte om barn. Men då är hon inte alls van vid barn heller. Lika mycket som hon ogillar främlingar lika högt älskar hon de hon känner.
Hon är ganska vaktig, vilket är vanlig inom rasen då de är framavlade för vakt och jakt (råttjakt).
Men hon är en väldigt rolig hund att ha större delen av tiden, och resten av tiden sliter man sitt hår. Det jag tror kännetecknar dvärgpinscherfantaster är att det är människor med humor och stort tålamod. :angel: Eftersom att de är avlade på att agera på egen hand är de precis vad de gör.
Men enligt mig finns det ingen roligare ras att ha. Man får anledning att skratta varje dag åt dessa små clowner. :love:

Min dvärgpinscher
5492086.jpg

5078479.jpg

3576655.jpg
 
Sv: Dvärgpinscher

Kl

vill så gärna ha en dvärgis till. Men har inte råd med själva inköpet just nu. Kan inte nån hjälpa mej att hitta nån ändå?? :bow:
 
Sv: Dvärgpinscher

Här är min lilla tjej:
DSC_1930.jpg


Hon är från Little Kings. Hon tycker barn är lustiga människor för de är så små. Jag tror det mest beror på att hon inte är van vid dem. Vi umgås inte så mycket med folk som har barn, så det blir när min syster hälsar på, men hennes tvååring kan klappa, hålla i kopplet och springer och pussar och kramar på henne.

Främlingar varnar hon för, speciellt när hon är med på jobbet och det kommer besökare. Milla har stenkoll på vilka som ska vara här och vilka som är "inkräktare" och skäller på de som inte brukar vara här.
 
Sv: Dvärgpinscher

vilken söt rackare :love:
Blir mer och mer säker på att det blir en DP när jag skaffar nästa hund :D
 
Sv: Dvärgpinscher

Det verkar som att DP är ganska reserverade och kanske inte de bästa familje hundarna i småbarns familj.
Stämmer det intrycket?
 
Sv: Dvärgpinscher

Att dom är reserverade har väl ingenting med deras egenskaper som familjehundar att göra?
Vår DP är mycket reserverad, men inte mot flocken. Barn hon känner är det inga problem med, större, okända barn kan hon tycker blir lite jobbigt.. Såna som springer runt, viftar och sånt eller bara inte vet hur man ska bete sig med en hund.
Små, små barn gillar hon, dom rör sig inte lika långt. ;) Hon är alldeles för nyfiken när det gäller små barn för att vara reserverad. :p
 
Sv: Dvärgpinscher

Det var inte så jag menade, utan jag menade det som 2 olika saker.
Dom DP jag träffat är inte några "barnhundar" utan vill gärna inte ha spring och lek omkring sig. (min son får inte "bråka" med hundarna, men i en småbarnsfamilj blir det ju en del lek och stoj) och det gillar inte dessa.
Iofs lever dom inte i barnfamiljer.

Är dom inte lite av "enmanshundar", vilket inte behöver vara något negativt. Då dom säkert älskar hela sin familj.

Och vill man ha en hund som älskar allt och alla är väl DP inget bra alternativ eller?
 
Sv: Dvärgpinscher

Måste bara tillägga att jag har absolut inte något emot DP! Jag var inne på att köpa en när jag var yngre och ensamstående och ville ha en liten agillity-hund.

Nu ska vi inte ha någon mer hund på ett bra tag (har 2st), så det var mest av nyfikenhet jag undrade om dom är bra småbarnsfamiljs hundar! Då mina ligger som döa sillar på golvet när det är krig eller tjuv och polis här hemma!

Och jag har haft en mycket reserverad hund tidigare (dock underbar mot flocken), men det är ingen egenskap jag vill ha på en hund igen.
 
Sv: Dvärgpinscher

Haha, det förstår jag!

Dom är himla söta iallafall, det är ett som är säkert!!
 
Sv: Dvärgpinscher

Öronen får vara både hängande och stående. Så länge båda är likadana. Min har dessvärre oftast ett av varje. :D
Men ibland hänger båda, och ibland står båda. ;)
 
Sv: Dvärgpinscher

Jag skulle säga att dom är enmanshundar. Min tjej gör väldigt klart att jag är nummer ett. Sen älskar hon resten av familjen och mina bekanta, men inget går upp mot att vara med matte.
Och rent generellt är det ingen hund man ska ha om man vill att dom ska älska allt och alla. ;) Jag är själv lite nervös hur det kommer att gå den dagen man själv skaffar barn. Inte för det egna barnet, men för kompisarna och lek och stoj.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
851
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 549
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp