Dvärgpinscher

Sv: Dvärgpinscher

har du ställt ut din någon gång? Vad har hon fått för kritik på sina öron? Har dom lyckats ligga eller stå helt?

Min mammas hanne har ett mellanting mellan liggande å stående. och får alltid nedslag pga "slarviga öron".
 
Sv: Dvärgpinscher

De flesta gångerna jag ställe henne har öronen varit likadana. På någon utställning har de legat och på andra har de stått. Hon har bara en gång fått kommentar om ostabila öron men då var hon 4 mån, och en gång stora öron. :angel: :D
 
Sv: Dvärgpinscher

Här är min lilla tjej:
DSC_1930.jpg


Hon är från Little Kings. Hon tycker barn är lustiga människor för de är så små. Jag tror det mest beror på att hon inte är van vid dem. Vi umgås inte så mycket med folk som har barn, så det blir när min syster hälsar på, men hennes tvååring kan klappa, hålla i kopplet och springer och pussar och kramar på henne.

Främlingar varnar hon för, speciellt när hon är med på jobbet och det kommer besökare. Milla har stenkoll på vilka som ska vara här och vilka som är "inkräktare" och skäller på de som inte brukar vara här.



Vilken VACKER BILD :bow:

Får jag lov att redigera bort kopplet?
 
Sv: Dvärgpinscher

Har faktiskt underat på att skaffa mig en DP när jag bli äldre, så den här tråden hjälpte mig lite i mitt val. Och jag håller fast med att det kan bli en DP (och/eller en chihuahua)..:)
 
Sv: Dvärgpinscher

Jag var hundvakt en helg åt 2 DP och trodde att jag skulle blir TOKIG!! Dom var helt galna, dom hade världens race i lägenheten,
runt på soffan, till sängen, runt bordet, in i köket, tillbaka och längs soffryggen... Till saken hör att min Rottis som jag hade då tyckte att dom var jätteroliga och ville vara med.
Gick inte sådär kanonbra för henne att balansera på soffryggen i deras fart :eek:
När det väl blev lugnt lade sej den ena i fotöljen, den andra just intill mej. Jag minns att jag satt och drog ut på att stiga upp in i det sista (väck inte den björn som sover...).. Till slut var jag ju tvungen, så jag smöööög upp så tyst jag bara kunde.. :angel:
Där fick jag, som trodde att dom inget skulle märka.
Full fart igen!
Guuud, innan helgen var slut bodde min Rottis under sängen (och dit fick ingen hund komma, det sa hon klart och tydligt), hon var helt dödsless på dom. Och jag med :)
Men dom var ju inte så hemma hos sin matte, iaf inte i samma grad som hos mej!
Fast jag tänkte i mitt stilla sinne "heller 10 Rottisar än 2 DP) :P
 
Sv: Dvärgpinscher

:rofl: Det är aktiva hundar. :D
Fast min kopplar av väldigt bra inomhus, då ligger hon helst och sover. Men så fort man ska ut då är det full rulle. ;)
Men som jag sa tidigare. Ska man ha DP ska man ha stort tålamod och stor dos humor. :D
Min sambo brukar sucka ibland över våran lilla tjej och säga att han är glad att det är jag som står för träningen av henne för att han skulle aldrig orka ha en så aktiv hund själv. Han är så nöjd med sin greyhound soffpotatis. ;)
 
Sv: Dvärgpinscher

precis så är alla andra dp jag träffat än dom jag haft/har!

Med andra ord allderles för aktiva för min smak. Jag kommer inte skaffa några fler dvärpinschrar. Nästa hund blir en mops. å sambon vill ha en till amstaff. så vi får väl se till att hitta en blandning mellen dom två=)

nä antingen blir de väl en av varje. annars har vi kilat lite på staffe. det är ett mellanting jag kan tänka mig=)
 
Sv: Dvärgpinscher

:rofl: Det är aktiva hundar. :D
Fast min kopplar av väldigt bra inomhus, då ligger hon helst och sover. Men så fort man ska ut då är det full rulle. ;)
Men som jag sa tidigare. Ska man ha DP ska man ha stort tålamod och stor dos humor. :D
Min sambo brukar sucka ibland över våran lilla tjej och säga att han är glad att det är jag som står för träningen av henne för att han skulle aldrig orka ha en så aktiv hund själv. Han är så nöjd med sin greyhound soffpotatis. ;)

Jaa, min hund (kelpie) är också aktiv, men inte SÅÅÅÅ!:eek:
Men skratta fick jag allt göra :)
Men till deras försvar hade dom nog sällan haft hundvakt, helst inte under så lång tid, så det blev väl lite konstigt för dom när dom hamnade hos mej!
 
Sv: Dvärgpinscher

Jag är ett stort fan av staffar, dom är såå coola :cool:
Har sett en del både på lydnadstävling och agillitytävlingar, och dom jag träffat har alla varit jättetrevliga!
 
Sv: Dvärgpinscher

Jag var hundvakt en helg åt 2 DP och trodde att jag skulle blir TOKIG!! Dom var helt galna, dom hade världens race i lägenheten,
runt på soffan, till sängen, runt bordet, in i köket, tillbaka och längs soffryggen... Till saken hör att min Rottis som jag hade då tyckte att dom var jätteroliga och ville vara med.
Gick inte sådär kanonbra för henne att balansera på soffryggen i deras fart :eek:
När det väl blev lugnt lade sej den ena i fotöljen, den andra just intill mej. Jag minns att jag satt och drog ut på att stiga upp in i det sista (väck inte den björn som sover...).. Till slut var jag ju tvungen, så jag smöööög upp så tyst jag bara kunde.. :angel:
Där fick jag, som trodde att dom inget skulle märka.
Full fart igen!
Guuud, innan helgen var slut bodde min Rottis under sängen (och dit fick ingen hund komma, det sa hon klart och tydligt), hon var helt dödsless på dom. Och jag med :)


Hahaha.. stackare.. :rofl: Men min kompis va nyligen hundvakt åt 2 superbortskämda Jack Russels en helg & det va tydligen det värsta hon varit med om :D

Är DP:s mer eller mindre aktiva än Jack Russels?? vi har en på ridskolan som kan jaga vattenspridaren i 3 (!!!) timmar utan att bli trött :eek: Variation någon? ;)
 
Sv: Dvärgpinscher

hehe ja dom e ju de. har en kompis som har en och så är det en staffevalp på typ18 v på hundkursen bland alla amstaff/pitbull. å han e bara för häftig. han LÅTER en hel del. alla amstaffblandisar blir helt knäpptysta å bara stirrar på den där lilla=) trodde våran hade konstiga läten för sig men hon är nog tystast av alla där=)

hehe oops, nu råkade de bli lite fel ras här. sorry=)
 
Sv: Dvärgpinscher

om man jämför de jrt och dp jag träffat så vinner nog dp överlägset!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
851
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 549
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp