Sv: Dvärgpinscher
Intensiviteten är det inget fel på. Det är full fart.
Men sen finns det ju ändå saker som jag uppfattar som mindre bra med rasen. (om än det positiva väger över, helt klart).
Dom har ju mycket vakt, det är tuffa små hundar. Man måste vara väldigt säker på sin position som ledare.
Sen har jag en lite nervös krabat och jag har fått jobba mycket på hennes tillgänglighet. Nu är det inget stort problem egentligen och om man vill ha en hund som ska älska alla man möter är det nog inte en dvärgpinscher man vill ha.
Förut var hon ganska nervös kring främlingar och ville gärna skälla på folk på stan. Nu har jag dock tränat så pass mycket med henne att hon kan gå på stan helt likgiltig, till alla dom som vill hälsa på hennes stora förtret.
Hon ägnar inte människor en blick om hon inte är intresserad av det själv. En liten diva är vad hon är.
Idag träffade jag två bekanta på stan och dom försökte få prata med henne men hon bara satte sig ner, tittade åt ett annat håll och verkligen demonstrerade hur ointresserad hon var av dem.
Men dock en helt fantastisk hund att jobba med. Hon är lättlärd, glad, vill vara till lags. Hon har en helt otrolig naturlig följsamhet och hon håller alltid koll på var jag är. Och hon ÄLSKAR familjen och alla dem hon tycker tillhör den.