Sv: Dvärgpinscher
Har en black and tan på sju år. Haft honom i fem omplacering.
Letade lite smått efter hund, skulle inte vara för stor men inte för liten heller, tyckte nog att dvärgpinchern är lite för liten. Men fungerar.
Men kunde inte säga nej till följande, lite nerkortat.
- Hej (tidigare arbetskamrats son) har en dvärgpincher som jag inte kan ha kvar, för min fru är litte allergisk och svärfar känner av honom för mycket. Så han kan inte komma på besök. Har haft honom i två veckor och han verkar inte riktigt trivas. Han är två och ett halvt år. Vill inte du ha honom kommer vi nog ta bort honom, det tycker även förra ägaren att vi ska.
Går med på att komma och hälsa på hunden, förstår rätt fort varför hunden inte trivs. Han har "sin" plats i hallen, cirka två meter från ytterdörren, alla som kommer måste passera precis vid honom. Barnen i familjen låter honom inte vara ifred, nervös runt barnen och trivs bäst när han får vara i knät på frun. Han är även väldigt tunn enligt mig men inte inligt dem, han får mat för en fyra kilos hund då det är det dvärgpinchern väger, de har frågat i djur affären. De hade fått tag på honom efter ett drogtillslag, då regestreade ägaren inte ville ha tillbacka honom. Hon hade köpt hunden av uppfödren dit han kommit tillbacka igen, efter två månader tröttnade hon och lämnade vidare till bekant som råkade ut för tillslaget fyra dagar senare.
Han fick följa med hem på prov, ville inte jag ha honom skulle han avlivas. Om inte vi hittade någon annan som ville ha honom.
Han fick börja med att äta upp sig, tycker inte man ska se varje ben på en hund oavsett ras. När han ser ut som jag tycker han ska göra, väger han sju kilo
( litte mer än vad de sa att han ska väga).
Han har inte någon bestämd plats utan filtar, korgar och burar lite var stans i huset, så han kan välja vart han vill vara. Har blivit mer med åren. Men har lungnat ner sig betydligt.
Efter ett tag kom jag på en anledning till att de inte ville ha honom kvar. Han pinkar inne, lungnade ner sig efter sex månader och nu är det endas när han är ensam hemma ( så då är han i badrummet), lite mer när han är hos mamma men lugnare där med.
Är nöjd med honom, men lite liten. Lite för ouppfostrad, men bättre i dagsläget. Lite för på tåna, tassar litte för mycket efter och har svårt att koppla av.
En riktig hejare på att ta råttor. Vilket är en av anledningarna till att jag kan tänka mig en dvärgpincher igen.
Han har för övrigt blivit pappa tre gånger med samma tik. Svarade på "kontakt" annons på internet, tänkte att han skulle bli pappa en gång. Men tik ägaren kom tillbacka två gånger till, då hon vart nöjd med resultatet och tiken är väldigt kär i min Nisse.