Dvärgpincher/jackrussel

Sv: Dvärgpincher/jackrussel

Fast det blir ju inte dubbelt upp med energi. Utan valparna får ju den energinivån föräldrarna haft...inte både mamman och pappans energi tillsammans.
Hur ska en blandning mellan pinscher och Jack Russell bli mer energisk än en renrasig pinscher....eller JRT för den delen?!
Det går ju inte ihop.
 
Sv: Dvärgpincher/jackrussel

Till dom som fortfarande undrar om denna korsningen så kan ja ju säga att de ev blir sånna valpar här om några månader :crazy:
Nån som vill ha??:idea:
 
Sv: Dvärgpincher/jackrussel

Va de ingen som hade nå åsikter om detta :)
Ja som tycker att detta är så komiskt i bedrövelsen:angel:
 
Sv: Dvärgpincher/jackrussel

Nu har ju inte den här diskussionen varit SÅ seriös hittills.. du kanske missade Jack-Pinscher bilden?? :D

Men ang frågan om man kan lägga ihop 2 liknande egenskaper så det slås ut som ännu starkare på avkomman, så javisst. Det är ju därför du parar föräldradjur som kompletterar (typ en vaktig & en med mindre vakt..exempelvis) varann, för att inte förstärka en viss egenskap.

Pigghet handlar ju inte om en enda allel på en gen som kodar för ett enda protein, så det kan alldeles säkert bli en ännu piggare avkomma. Rent teoretiskt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
980
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 013
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp