Dvärghamstrar eller Gerbiler?

F

Fluffis

Jag har ett akvarium med måtten 90x32x30, men jag kan inte bestämma mig om ett gäng dvärghamstrar eller gerbiler ska flytta in. Tycker att både djurarterna verkar vara super gulliga. :crazy:

Någon som kan skriva lite info om gerbiler och dvärghamstrar? ;)

Sv: Dvärghamstrar eller Gerbiler?

Gerbiler absolut!
De är roligare, trevligare, bättre flockdjur, coolare, tappas inte så lätt, rymmer inte in i något pyttelitet hål...
Om jag ska vara ärlig så fattar jag inte riktigt varför man skaffar dvärghamstrar för jag personligen tycker att det är hemska och opersonliga små kryp :p men vill man såna så visst, inga problem med mig.

Kan tillägga att gerbiler i akvarium är väldigt roligt eftersom man kan se rakt in i deras gångar.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 042
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama