Blir så glad av att läsa om allt det fina du gör för duvorna :love:

Hur kommer det sig att de trasslar in sig så mycket i olika trådar?
<3 Skönt att jag kan hjälpa dem på något sätt bara! Så himla sorgligt att de ska behöva bli av med fötter och tår i onödan.

De släpar fötterna efter sig och de går ju omkring väldigt mycket. Och stan är uppenbarligen full med trådar av olika slag. De kan till och med fastna i människohår (:yuck:) speciellt om någon kammat håret, dragit av det från kammen och bara slängt det på marken.

De försöker av någon anledning inte ta bort trassel från fötterna själv heller, de kan sparka irriterat, men jag har i alla fall aldrig sett dem försöka ta bort det med näbben.

Dagens tredje trådduva såg ut såhär: :(
Tråd5.webp

Sånt himla trassel... En tå var redan strypt till döds men resten verkade åtminstone okej.

:heart Skönt att jag kan hjälpa dem på något sätt bara! Så himla sorgligt att de ska behöva bli av med fötter och tår i onödan.

De släpar fötterna efter sig och de går ju omkring väldigt mycket. Och stan är uppenbarligen full med trådar av olika slag. De kan till och med fastna i människohår (:yuck:) speciellt om någon kammat håret, dragit av det från kammen och bara slängt det på marken.

De försöker av någon anledning inte ta bort trassel från fötterna själv heller, de kan sparka irriterat, men jag har i alla fall aldrig sett dem försöka ta bort det med näbben.
Det verkar ju helt otroligt att de kan trassla in sig så. Tur att de har dig :love:

Kommer hädanefter ta upp all tråd/trådliknande skräp som jag ser på marken. Kanske räddar det någon stackars duva från att fastna!

Det verkar ju helt otroligt att de kan trassla in sig så. Tur att de har dig :love:

Kommer hädanefter ta upp all tråd/trådliknande skräp som jag ser på marken. Kanske räddar det någon stackars duva från att fastna!
Ja, jag tycker också det är helt galet men de lyckas på något sätt likväl förbannat.

Det gör du garanterat isåfall! <3

Alltså, jag läser en annan duvbok just nu och visste ni att duvor applåderar sig själva efter sex!? 🤣

Man vet inte riktigt varför de gör så men efter en lyckad akt så flyger hanen upp och slår med flit ihop vingarna så att det låter som att de klappar. Ibland gör det detta rätt länge, bara flyger omkring och applåderar sig själva. Vi känner väl alla till en sån kille? :rofl:

Fick träffa Kakan idag! :love1: Hon mår bra och var lika lugn och go som alltid. Förstår inte hur hon får i sig tillräckligt med mat när alla andra vräker i sig och hon mest lallar omkring men uppenbarligen funkar det för henne!

Sötaste duvan i stan: :heart
Oopskaka14.jpg

Pyttelilla vita bebben som såg så lustig ut börjar så smått se mer ut som en riktig duva: :heart
Storkbebbe2.jpg

Denna har en liten svart fläck under höger vinge. När alla vita blivit stora kommer antagligen denna vara den enda som jag vet vem det är. Svårt nog att se skillnad på gråspräckliga, helvita är däremot stört omöjliga att särskilja från varandra!

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka