Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det nån som kan berätta för mig varför jag ska köpa en dyr "märkes" och inte en billig på rusta eller liknande. Är det skillnad på plasten eller nåt?
Jag förstår ju att finishen inte är lika bra men jag kan ju köpa 4 st billiga på 1 dyr...
Jag skulle säga att den viktigaste skillnaden är den dagen de går sönder. Hur mycket reservdelar och annat det finns till denna billiga jämfört med de dyrare. Hos de kända märkena finns det ju en uppsjö reservdelar att beställa, ofta direkt från hemsidan. Hur det står till med de billiga som ofta är direktimporterade från långbortistan brukar det vara väldigt olika med. Men ofta finns inget alls.
Ja, blandaren i en billigare kabin kan vara som ett lotteri. Hatar att erkänna det så är något år efteråt. Men den kabin vi köpte är värdelös Det tar emot något fruktansvärt, men för några tusen till (Som egentligen inte spelade någon roll då, om man tänker efter i det stora hela) hade vi sluppit "för varmt för kallt problematiken" en blandare ska vara lätt att ställa in, inte som de billigare kabinernas blandare...
Vi har en av de billiga från Rusta, installerad för ca ett år sedan - blandaren funkar bra, men dörrarna lossnar hela tiden och får skruvas fast ganska ofta. Den funkar hyfsat men ger ett billigt och inte särskilt hållbart intryck.
Nästa gång kommer vi köpa en bättre och dyrare....
De dyrare brukar ha en mycket tyngre bas och känns därför mycket stabilare att stå i. Själv gillar jag inte gunget i de billigare. Sen har de dyrare oftast mer genomtänkta dörrar med mindre kanter och skarvar vilket gör de extremt mycket enklare att rengöra.
kl
Vilka bra svar!
Jag frågade killen som säljer "dom dyrare" och han svarade väldigt oproffsigt. "Ähhh, jag vet inte, det är nog ingen skillnad" . Och det tror inte ens jag på...
Finns det ingen mellanklass liksom? Jag menar 12000 är det billigaste för en dyr, och då tror jag inte att blandaren följer med. Lite häftigt tycker jag.
Vi har en ifö-modell i vårt hus, som är insatt i början/mitten av 90-talet. Den är inte världens snyggaste, men det funkar. I vilket fall som helst så var glasdörrens hjul till skenorna trasiga när vi köpte huset i höstas, och det var inga som helst problem med att få tag på nya. Det var ju inte rea på reservdelarna heller, om man säger så, men det fanns ju att få tag på. Hade ju definitivt blivit dyrare att köpa ny
Och som någon sa, hela karbinen är stabilare och känns mer solid än de på rusta (har ju varit tvungen att gå in och stampa i lite )
Ett tips kan ju vara att kika på de företagen som säljer via nätet, kanske kan vara lite billigare!
Kläder & Bli fin
Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Hästmänniskan Haft 2-3 hästar inackorderade tidigare. Ridhästar.
Kan summera det hela med att det är skönt med bara en.
Nu har vi ju eget ställe, då...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.