Dumma häst...

sådär gör min ponny bara om man tittar på han när han äter..

Dessutom består störstadelen av volumet på hans krafftfoder av lusernhack!
Min höll på så där. Efter att tag lade jag märke till att det var hacket han sprätte ut, för att komma åt pellets, morötter och det andra goda. Nu får han hacket i en hink på golvet tillsammans med höet och pellets o dylikt i krubban. Han ville helt enkelt inte ha hacket ihopblandat med det andra!

min foderhäst skvätta ut jättemycket mat utanför boxen förut så han kunde inte heller äta upp det och en massa mat gick till spillo. Jag tog ut en veterinär och raspade tänderna på honom och efter det så är det nästan ingenting utanför.
:) :) :o
Sen kan det ha varit en annan sak som jag också ändrade på,
förut så fick han det blöta betforn bara ovanpå den resterande maten utan att blanda. nu blandar jag allt riktigt noga innan jag ger och även där inget spill.
så det kan ju vara så att din häst bara vill blanda maten och så ramlar det ur krubban? vad vet jag.

han får kraft+hö morgon, hö i hagen, betfor+hö e.m., kraft+hö kväll.

de får så mycket så de blir över, vad äter han hm kankse 10/dag? 375 väger han och det sägs ju att de ska ha minst 1kg/100 kg kroppsvikt/ dag.

väldig stor hage dessutom där det alltid finns gräs (om än nu rätt så brunt gräs) att äta.

jag fattar inte att de hellre äter det än lunchöt de får i hagen *hua* :crazy:. de kommer till höt sen när de har lust och ätit sig mätta på det bruna gräset :smirk:.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 671
Senast: Karamello30
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 528
Senast: caballus
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 534
Senast: Irival
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 613
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar