Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De sover liggandeKossor ligger ju ner och idisslar. Sover de liggande också eller står de och sover som hästar?
Fast hästar sover väl liggandes också? Min ena sov så gott i boxen - helt platt på sidan - för några veckor sedan. Jag trodde nästan att hon var död förstKossor ligger ju ner och idisslar. Sover de liggande också eller står de och sover som hästar?
Fast hästar sover väl liggandes också? Min ena sov så gott i boxen - helt platt på sidan - för några veckor sedan. Jag trodde nästan att hon var död först
Jo absolut. Men de flesta vilostunder är väl stående?Fast hästar sover väl liggandes också? Min ena sov så gott i boxen - helt platt på sidan - för några veckor sedan. Jag trodde nästan att hon var död först
Man skriver inlägget och sen trycker man på Vänner - Via för alla vänner utom.Hur blockerar man nån på Facebook som man inte vill ska se ens inlägg/kommentar??
Menar du blockera helt? Då går du in på personens profil och klickar på en knapp som jag inte minns hur den ser ut och där kan du välja blockera.Hur blockerar man nån på Facebook som man inte vill ska se ens inlägg/kommentar??
Jag tror (vet ej säkert) att många ammade sitt eget också. Mjölken brukar ju räcka om man får tillräckligt med mat, vilket säkert kan varit lönen för många under dåliga tider.Ammor, förr använde ju särskilt de rika väldigt ofta ammor. Men vilka blev ammor? de måste ju ha fått barn för att ha bröstmjölk. Var det kvinnor som fått dödfödda barn eller barn som dött som blev ammor?
Man kan amma även utan att ha fött barn. Dessutom är det ganska lätt att börja amma igen om man har ammat en längre tid tidigare så även om man inte själv hade ett nyfött barn så kunde man amma någon annans barn. Har man inte ammat tidigare och inte har fött barn tar det lite längre tid innan mjölken rinner till men rinner till gör den av tillräcklig stimulering precis som den ökar i mängd av tillräcklig stimulering. Ammor förr kunde i vissa fall amma både sitt eget och andras barn och i vissa fall gavs säkerligen det egna barnet någon form av ersättning. Det varierade säkerligen både genom tiderna och vilken arbetsgivare man hade.Ammor, förr använde ju särskilt de rika väldigt ofta ammor. Men vilka blev ammor? de måste ju ha fått barn för att ha bröstmjölk. Var det kvinnor som fått dödfödda barn eller barn som dött som blev ammor?
Ja det låter rätt logiskt, tänkte inte ens på den möjlighetenJag tror (vet ej säkert) att många ammade sitt eget också. Mjölken brukar ju räcka om man får tillräckligt med mat, vilket säkert kan varit lönen för många under dåliga tider.
Absolut kan man det, men tänker att just ammor började säkert efter att fått eget barn. Arbetsgivaren ville nog veta att denne kunde amma och hade fullgod mjölk. Sedan kan jag tänka mig att de ammade fler barn utan att ha fått eget.Man kan amma även utan att ha fött barn. Dessutom är det ganska lätt att börja amma igen om man har ammat en längre tid tidigare så även om man inte själv hade ett nyfött barn så kunde man amma någon annans barn. Har man inte ammat tidigare och inte har fött barn tar det lite längre tid innan mjölken rinner till men rinner till gör den av tillräcklig stimulering precis som den ökar i mängd av tillräcklig stimulering. Ammor förr kunde i vissa fall amma både sitt eget och andras barn och i vissa fall gavs säkerligen det egna barnet någon form av ersättning. Det varierade säkerligen både genom tiderna och vilken arbetsgivare man hade.
Eller kvinnor vars egna barn var fött tidigare så de kunde dra ner på eller avsluta amningen av det. Bibehållen produktion men byte av vilket barn som drack.Ammor, förr använde ju särskilt de rika väldigt ofta ammor. Men vilka blev ammor? de måste ju ha fått barn för att ha bröstmjölk. Var det kvinnor som fått dödfödda barn eller barn som dött som blev ammor?
Faktiskt så var det inte helt ovanligt så sent som iaf 50-talet att flera ungar kunde ammas på förlossningarna om mjölken inte kom igång som den skulle för en del kvinnor innan mjölkersättning blev vanligare.Ammor, förr använde ju särskilt de rika väldigt ofta ammor. Men vilka blev ammor? de måste ju ha fått barn för att ha bröstmjölk. Var det kvinnor som fått dödfödda barn eller barn som dött som blev ammor?
Jag tänker på det ibland, vilket helvete det var för de som inte kunde amma av någon orsak innan ersättningen kom. Det kan vara fruktansvärt jobbigt nu med såklart men nu finns det fullgod ersättning, man behöver inte vara förtvivlad över det faktum att barnet kanske inte överlever pga att man inte kan amma iallafall. Min mormor pratade om det ibland hur bra det är att det finns bra ersättning nu. Med hennes första barn (född -32) fick hon göra egen ersättning efter att tandvärk (alla tänderna drogs till slut men det var dyrt och de var fattiga) hade gjort att mjölken sinade. Att han överlevde såg hon som ett mirakel.Faktiskt så var det inte helt ovanligt så sent som iaf 50-talet att flera ungar kunde ammas på förlossningarna om mjölken inte kom igång som den skulle för en del kvinnor innan mjölkersättning blev vanligare.
Finns väl inga?Räkna upp alla ponnyraser som är kallblod! Om ni kan några!