Det är mitt riktmärke också. Förutsatt att man vet att man förvarat det ok.Jag tänker en vecka på tillagat.
Äter då och då saker både en och två dagar utöver det, efter att ha kollat av dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är mitt riktmärke också. Förutsatt att man vet att man förvarat det ok.Jag tänker en vecka på tillagat.
För att man får EU-bidrag för att man brukar marken. Då måste man slå den osv, sen vad man gör med rullarna spelar ingen roll.Varför gör man sig besväret och gör rundbalar men sedan lämnar dem kvar på åkern så de blir förstörda, typ över vintern. Tycker jag ser det ofta i mina trakter
Alltså oplastade men ihoprullade. Vet inte om det är hö eller halm... (tror mest halm).
Aha, vad syndFör att man får EU-bidrag för att man brukar marken. Då måste man slå den osv, sen vad man gör med rullarna spelar ingen roll.
Tyvärr.
Varför står det bäst före datum på soda stramflaskorna?
Har nyligen upptäckt detta. En av mina hade bäst före 2014. Känns lite löjligt att kasta den för det
Står bäst före datum på mitt saltpaket också. Helt absurt. Vad skulle ens kunna hända med salt som står i ett torrt skåp som skulle göra det oätligt?Varför står det bäst före datum på soda stramflaskorna?
Har nyligen upptäckt detta. En av mina hade bäst före 2014. Känns lite löjligt att kasta den för det
Nej. Ditt saltpalet kommer inte att explodera. Helt annan sak. Saltet kan dock ta åt sig smakStår bäst före datum på mitt saltpaket också. Helt absurt. Vad skulle ens kunna hända med salt som står i ett torrt skåp som skulle göra det oätligt?
Borde isåfall bero på hur ofta man använder den? Eller slits plasten även om den bara står i skåpet?För att det blir ganska högt tryck vid kolsyringen (kolsyrandet?) och plasten måste kunna hålla för det
Plasten åldras. Oavsett användning.,Borde isåfall bero på hur ofta man använder den? Eller slits plasten även om den bara står i skåpet?
Vet du om de rostfria flaskorna också har ett bäst före datum?Plasten åldras. Oavsett användning.,
Enligt lag skall alla varor som är tänkta att vara sväljbara vara märkt med bäst före datum. Man har hittat amfora med tusentals års gammalt vin o andra krus med lika gamla kärl med oliver i olja på havets botten o det sägs att de smakade utmärkt.Varför står det bäst före datum på soda stramflaskorna?
Det som främst händer är att det tillsatta jodet försvinner med tiden.Står bäst före datum på mitt saltpaket också. Helt absurt. Vad skulle ens kunna hända med salt som står i ett torrt skåp som skulle göra det oätligt?
Hur kan det göra det? Jod är en mineral och mineraler försvinner inte vid lagring.Det som främst händer är att det tillsatta jodet försvinner med tiden.
Jod har ju relativt låg smält- och kokpunkt, så kan ha något med det att göra? Hade både joderat salt och icke-joderat salt hemma, på det joderade fanns bäst före, på det icke-joderade fanns bara tillverkningsdatum.Hur kan det göra det? Jod är en mineral och mineraler försvinner inte vid lagring.
Nej det tror jag inte. Mineraler försvinner inte ut i tomma intet utan jag tror att det har att göra med regeln om att allt ska datummärkas. På mitt salt utan jod står det bäst före datum. Det står dock inte "bäst före" utan "minst hållbar till".Jod har ju relativt låg smält- och kokpunkt, så kan ha något med det att göra? Hade både joderat salt och icke-joderat salt hemma, på det joderade fanns bäst före, på det icke-joderade fanns bara tillverkningsdatum.
Då, mellan 02.00 och 03.00 har jag rådgivning inredning.@Plantan har du druckit för mycket kaffe? Du är vaken kl 02.49 och har fina idéer om vad andra människor borde göra med sina lampor och gardiner.
För kännedom, jag ska gå ut med hunden kl 06.43. Vi har haft sovmorgon.Då, mellan 02.00 och 03.00 har jag rådgivning inredning.
Nu, mellan 00.00-01.00 har jag utredning anledning
Snart, mellan 01.00 och 02.00 är det avdelning avledning...
Men @Vinterbad kl 07.24 då ojade du dig om mina tider. Hade du väntat in att klockan skulle bli det? Så du kunde glänsa med att du har koll 24/7, åt bägge håll!
Om inte du ger det jag skriver en tumme får inte du skriva i min tråd. Oavsett tidpunkt. Så det så. Nu är kl 08.59.För kännedom, jag ska gå ut med hunden kl 06.43. Vi har haft sovmorgon.
Ha en bra dag allihop!
Här har du en tumme. Och för att inte komma bort från trådens tema så ställer jag en fråga:Om inte du ger det jag skriver en tumme får inte du skriva i min tråd. Oavsett tidpunkt. Så det så. Nu är kl 08.59.
Måste skynda mig för nu är det... öh...
08.00-09.00 skyndning pinkning
Nä nu tycker jag minsann att du gått för långt! Går du längre än så här får du ta bussen hem!Här har du en tumme. Och för att inte komma bort från trådens tema så ställer jag en fråga:
Hur skriver man ett långfinger?
(klart jag vet, men ni fattar, alltså)