Dumma frågor del 3

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 359
  • Visningar Visningar 38 373
Försöker mig på att köpa klänning, men det går inte så bra..
Det står, för storlek small,
"Måtten i CM för: Easy Short Tie Dress

Längd 77
Midja 34
Stuss 50
Bröstvidd 42"

Va? Vem har 50 cm stuss? Är det halva omkretsen?
(Nej, jag har aldrig handlat kläder på nätet :o )
Skulle tro att längden är från axeln till fållen, de andra måtten är nog tagna från kant till kant när plagget ligger plant utslätat. :)

Tänk dig att du äger ett stall med inackorderingar.
En tjej sköter sig inte och betalar inte hyran osv osv.
Sen drar hon och lämnar sina saker. Tiden går och hon kommer inte och hämtar prylarna.
1 år går och prylarna ligger fortfarande kvar.
Vad skulle du göra med grejerna? Kan man ta dem, eller kan det bli strul och den här tjejen "nån gång" kommer tillbaka och ska ha grejerna?

@Got2Be Jag vet inte vad som är lagligt eller inte men om det har gått ett år och hon inte har brytt sig om sakerna så skulle jag anta att hon inte vill ha dom längre.

Jag antar att man har försökt kontakta henne?

@Got2Be Jag vet inte vad som är lagligt eller inte men om det har gått ett år och hon inte har brytt sig om sakerna så skulle jag anta att hon inte vill ha dom längre.

Jag antar att man har försökt kontakta henne?

Ja, precis, så känner jag med. Vad jag har förstått så får man inte tag på henne...

Dum fråga: pojkvännens farfar har precis gått bort. Förväntas jag göra något (förutom att beklaga sorgen och självklart finnas där för pojkvännen)?

Dum fråga: pojkvännens farfar har precis gått bort. Förväntas jag göra något (förutom att beklaga sorgen och självklart finnas där för pojkvännen)?

Nej. Visa respekt och känna med, finnas där, gärna för hela familjen. Då menar jag inte att de ska gråta ut hos dig utan snarare att du är extra "smidig" i närheten av dem.

Det är i alla fall så jag har gjort när min pojkväns farföräldrar gått bort.

Vet inte vars jag ska fråga, jag orkar inte göra en ny tråd så jag testar här :D

På Instagram ska man ju få aviseringar om nån kommenterar till en, det får inte jag. Varför??

Ahaa :idea: Jag har iphone 5, tror de är upplagda på samma sätt ungefär :) Gå in på "inställningar" och välj där "notiscenter". Scrollar du ner en bit ser du appen instagram och kan gå in på den och ställa in hur du vill ha det :) @lisa412

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
395
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Att spendera tid i naturen är för många en självklar del av sommaren, men det gäller att vara försiktig ute i det gröna. Just nu sprids...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 065
Senast: aiquen
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31