Dumdum - tråden

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Dumdum - tråden

men nu har dom ju tagit bort rappoteringsregeln! skedde i årskiftet 07-08! dock kan dom bli rappoterade och få typ "6 dagar startförbud hälta + vet. intyg" m.m.

MEN?? Jag läste nånstans.. tror de var hingstinfo.. att man ska aldrig köra en häst på tom mage eftersom de kan ge dom magsår.. och tom mage skulle ske ungefär 3-4 timmar efter utfodring.. nått sånt stod det.. nån som har nån åsikt om det?

Jag resonerar såhär... :D

- springa när man har nyätit själv, ingen höjdare... springa på tom mage.. inte heller någon höjdare.. därför brukar jag låta mina hästar gå i hagen och äta hö/gräs på morgonen innan start sedan tar jag in, gör klart hästen åker till travet och startar. när det gäller träning hemma så går mina hästar på bete om sommaren och har höbal i hagen på vintern så då tycker jag att det inte spelar någon roll. brukar inte låta dem stå inne några timmar innan träning utan jag bara selar och far ut. kanske lite virrigt inlägg men jag försöker svara ärligt.

kortfattat. innan start - inget kraftfoder bara höet i hagen. inget hönät i finkan på vägen dit, dock hem!

nu minsann ska här pusslas sele!
jag har nu tagit bort alla delar på hela selen, så snart får nog nån fota hur allt annat ska sitta *haha*
Jag måste vara helt iq-befriad. Eller jag skyller på att jag jobbar natt o är väldigt trött just nu.
Allt var ju avigt enligt okis bilder. Ahaaa, jag kan ju vända på min sele så blir de på samma håll...
Fick då ihop allt sammans o, ja det var ju inte så svårt. Men något stämde ändå inte. Nu var det dom där läderbitarna som man ska föra igenom remmen som inte satt rätt. Jag vände och vred på allt men begrep inte hur det skulle sitta.
Fick söka på ryggstycke på google o se om jag kunde se nån brw bild. Hittade tillslut en (och även en bra sida med massa travprylar från finland som jag inte sett) och fick tillsut ihop de hela.

Haha

jag tror jag har kommit fram till med mig själv att jag springer bäst ca 1-1,5 timmar efter jag ätit.
Kanske bara inbillning.
Sedan kan man ju räkna ut vad det skulle vara för en häst räknat i deras mått.
Men 3 timmar har jag med hört nåt om.
Gud, de där lär bli ett dilemma för mig när de e dags för min lilla polle att börja träna eller alla fall ska göra större jobb.
Men man lär sig väl med tiden.

nixpix. Men dom sålde bla massa walshprylar. Fast de var nog bara åtterförsäljare som kunde köpa där i från...
Valjastukku var de eller nåt.

Måste man beställa propotioner var månad om man vill ha dom??
Tidigare fick väl alla tränare den eller???

Jag har ett par frågor som jag behöver hjälp med

*Hur länge får du transportera en häst på väg till en tävling?
*Hur långt in i dräktigheten får ston transporteras?
*Vilka moment ingår i en avelsvärdering för kallblod?
*När delade man på bruks och travare gällande kallblod?

Kan bara svara på en. 8 timmar att transportera häst till tävling, måste ha vilopauser

ja förut fick alla dom.. kan inte svara på om man måste beställa.. men däremot kan jag säga att tidningen finns på travsport.se så man kan läsa den på nätet eller skriva ut de sidor man vill ha.

just ja... Men de står ju en del annat i den oxå. Nätet är visst en bra tillgänglighet men det är som ikeakatalogen, det är trevligt at ha o bläddra i.

nån annan som vet? Jag har för mig att det var något med att dom slutade skicka ut den automatiskt.

Vem vet, dom kanske slutar lämna ut den helt sen när alla ska anmäla på nätet.

Liknande trådar

C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 180
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3