Sv: Dumdum - tråden
a:et i raden står för "autostart", så "ag" betyder alltså att det var autostart samt att hästen galopperade. Står det "uag" betyder det att det var autostart samt att hästen galopperade och även utgick, dvs bröt loppet.
R= rapporterad som du säger. Man får inte ha hur många "r" som helst i raden. Jag tror det är max 2 stycken i de senaste fem starterna man får ha. Jag tror att man tvingas kvala om då (en eller två gånger). Det är säkert nån som kan det bättre än mig dock....
*knapplån*
Jag kan lägga till några frågor. Det handlar om resultatlistor.
När man läser i de här listorna står det ju: bana, datum (typ av lopp om det tex är kval, b-lopp eller dyl), spår, distans, resultat (placering), km-tid, ev odds, skor, kusk/ryttare och vinstsumma.
Men ibland kan det stå tex 20,1g, det antar jag betyder att hästen galopperat. Men om det står a eller ag efter, vad betyder det?
d har jag förstått betyder diskad om det står under resultat.
Om det står d och sedan uag, vad betyder det?
r betyder väl rapporterad? Det innebär väl att någon på banan (tex veterinär) sett något konstigt med hästen (tex en hälta). Kan man ha r i resultaten hur många gånger som helst eller blir det någon påföljd om man har r x antal gånger?
Känns som jag tappat allting när jag varit borta från travet nu. Hoppas någon kan ge mig några vettiga svar (om någon nu förstod vad jag menade)
Tack!
a:et i raden står för "autostart", så "ag" betyder alltså att det var autostart samt att hästen galopperade. Står det "uag" betyder det att det var autostart samt att hästen galopperade och även utgick, dvs bröt loppet.
R= rapporterad som du säger. Man får inte ha hur många "r" som helst i raden. Jag tror det är max 2 stycken i de senaste fem starterna man får ha. Jag tror att man tvingas kvala om då (en eller två gånger). Det är säkert nån som kan det bättre än mig dock....