D
dolphinsmile
Nej, nu är de dags för mig att ställa alla dessa dumma frågor som jag bävat för ett tag nu.
Jag har själv knappt någon erfarenhet av körträning av travhästar eftersom pappa alltid har skött den biten och jag skött ridträningen. Samma gäller behandlingar av alla de slag.
Sedan jag köpt egna travhästar har de bara varit avelsgrejjar jag lärt mig om, men nu börjar de dra ihop sig. Åringen åker på inkörning i början av maj (woho ) och i höst blir de ut å köra äntligen Som jag längtat.
Men okej, here we go!
Vad exakt är blister? vad kan man använda? vad har de för effekt? varför gör man det? Vad ska mna vara försiktig med? osv
Hur använder ni liniment? Var, hur, när, varför?
Kylning av ben efter arbete? Tönterier eller nödvändigt? Vad använder ni er av?
Lindning av ben under natten? Tönterier eller nödvändigt?
När sprutar man leder? varför? vad finns de för olika preparat? Vad har de för effekt?
Mat direkt efter arbete? Vilken sort? Mängd?
Hage eller box efter arbete?
Nu kommer jag inte på något mer för tillfället Men jag kan lova att de kommer komma fler, jag funderar alldeles för mkt därav alla frågor!
Andra får gärna skriva frågor som de inte tycker förtjänar en egen tråd här också!
Var snäll att citera frågan ni svarar på så jag vet.
Jag har själv knappt någon erfarenhet av körträning av travhästar eftersom pappa alltid har skött den biten och jag skött ridträningen. Samma gäller behandlingar av alla de slag.
Sedan jag köpt egna travhästar har de bara varit avelsgrejjar jag lärt mig om, men nu börjar de dra ihop sig. Åringen åker på inkörning i början av maj (woho ) och i höst blir de ut å köra äntligen Som jag längtat.
Men okej, here we go!
Vad exakt är blister? vad kan man använda? vad har de för effekt? varför gör man det? Vad ska mna vara försiktig med? osv
Hur använder ni liniment? Var, hur, när, varför?
Kylning av ben efter arbete? Tönterier eller nödvändigt? Vad använder ni er av?
Lindning av ben under natten? Tönterier eller nödvändigt?
När sprutar man leder? varför? vad finns de för olika preparat? Vad har de för effekt?
Mat direkt efter arbete? Vilken sort? Mängd?
Hage eller box efter arbete?
Nu kommer jag inte på något mer för tillfället Men jag kan lova att de kommer komma fler, jag funderar alldeles för mkt därav alla frågor!
Andra får gärna skriva frågor som de inte tycker förtjänar en egen tråd här också!
Var snäll att citera frågan ni svarar på så jag vet.
Senast ändrad av en moderator: