Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ju inte antingen eller, det finns ju andra, bättre alternativ (som att hitta en annan hundvakt, så hundarna slipper vara ensamma). Jag fattar inte den här svartvita synen på problemet, snacka om att måla in sig själv i ett hörn? (TS alltså, inte du)Att lämna bort hunden på pensionat för att övernatta några ggr/ månad låter inte heller särskilt tryggt för otrygg hund
Visst måste det vara bättre med sunt förnuft anpassat efter den hunden man har?
När vi skaffade ny hund så installerade jag kamera för att kunna se hur det funkade när vi inte var hemma. Smidigt att kunna titta till hunden via mobilen. :-)
Låter?Seriöst , låter du dina hundar väcka dig regelbundet kl fyra på natten för att kissa menar du ? eller har du valp=D
Ja det kanske stämmer, jag tycker oddsen för att någon känner en här är ändå ganska småTro mig man är aldrig särskilt anonym, finns flera stycken användare här inne som har ett helt anonymt nick och inga bilder, som jag ändå listat ut vilka dom är på några av deras trådar/svar i trådar, häst och hundvärlden är ganska liten
Men då vill de ju till att man snabbt kan ta sig hem eller har en granne som kan gå in om det händer något.
För mig som kan vara 30 mil hemifrån så hjälper inte det ett dugg. Samt att de inte blir mindre ensamma.
Ja att skaffa hund som en ständigt har dåligt samvete för att den får för lite sällskap och stimulans är inget en önskar sigMen det är ju inte antingen eller, det finns ju andra, bättre alternativ (som att hitta en annan hundvakt, så hundarna slipper vara ensamma). Jag fattar inte den här svartvita synen på problemet, snacka om att måla in sig själv i ett hörn? (TS alltså, inte du)
Lagen om 6 timmar är också väldigt svartvit
Om en hund har ett bra liv hänger på mer än om den får kisspaus var 6:e timme...
Eller hur. Så jävla dålig netikett faktiskt.Först ställer en fråga och när svaren inte passar så hänger man ut folks svar på andra forum.
Trevligt
11 timmar 40% av tiden är alldeles för mycket!Ja. Som att den får mer än det, inte att man börjar pussla med lite mer av det ena så man kan tumma på lägsta gränsen på annat.
Kisspaus är också minsta problemet enligt mig, det viktiga är att hunden får sällskap och tillsyn.
(I just TS fall handlar det dessutom om att lämna hundarna från 20 till 07 (11 timmar), 7+7 nätter per fem veckor, alltså 40% av tiden om jag inte räknar helt galet. Det är jättemycket, det är liksom inte att man är och naggar lite på just 6-timmarsregeln.... )
11 timmar 40% av tiden är alldeles för mycket!
Där håller jag med
Vad jag invänder mot, är att lagen är väldigt fyrkantig med 6 timmarsregeln.
OM jag va tvungen att lämna mina hundar en natt 9 timmar, då tror jag att dom är tryggare hemma, än på pensionat i främmande miljö/hundar/människor
Nu vet inte jag hur Ts arbetsschema ser ut men de flesta jobbar inte natt dagar i följd. Om det vore så att det gällde varje natt i flera dagar på raken så kan jag hålla med om att det inte känns rimligt att systematiskt lämna hundarna så.
Vad jag invänder mot, är att lagen är väldigt fyrkantig med 6 timmarsregeln.
OM jag va tvungen att lämna mina hundar en natt 9 timmar, då tror jag att dom är tryggare hemma, än på pensionat i främmande miljö/hundar/människor
Och angående lagar, så har jag högre förtroende för att människan kan förstå saker och ting utan att allting måste ha en lag. Exempelvis finns ingen lag på hur lång tid eller lång sträcka hundar måste rastas, ändå ger jag mina hundar tillräckligt med motion pga sunt förnuft. Precis som jag inser att hundar behöver rastas oavsett att lagen säger var 6:e timme.
Vidare kan man diskutera om det anses okey att lämna hundar på hundpensionat där de flesta lämnas utan tillsyn under nattetid.
Om det anses okey att lämna hund på hunddagis där de lämnas ensamma i små boxar utan sällskap mer än att de hör andra hundar runtomkring, och får korta rastningar per dag.
Vet inte hur det är med hästar som står i Box, kollas de upp nattetid ifall något kan inträffa?
Jag skriver sällan här. Men läser ofta. Jag är också med i en grupp på fb där samma tråd ligger, så borde varit du som skrivit båda.
Tråkigt att du dumförklarar alla här när du inte får samma svar på fb och här och dessutom länkat så alla på fb kan läsa hur dumma alla här är mot dig.
De reaktioner du fått har inte varit pga din fråga; utan pga ditt sätt att hantera svaren.Jag ställde alltså en fråga och får sådana saker efter mig.
Har upplevt detta så många gånger nu, och kanske är det så, att just jag har svårt att uttrycka mig i skrift för att bli förstådd. Det må hända att det är så, men ser ändå inte hur folk kan vara så "okänsliga" när man inte vet mer än vad som skrivs och därefter bara hoppar på folk och kalla dem både det ena och det andra utan att ta någon hänsyn till att vi alla uttrycker sig olika och kanske ibland fel i skrift. Som hundägare borde väl även ni förstå att både hundar och människor är individer och hanterar/agerar olika?