makarontanten
Trådstartare
För er som undrar. Buke är ett öppet forum för alla som vill att läsa/gooogla, gruppen på fb är sluten, därav frågan där först, innan jag eventuellt kan länka eller inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ANLEDNINGEN till att jag i min frågeställning i första inlägget INTE skriver ut varför/vilken hund det gäller har ett syfte. JAG vill att min hund, och en annan (OM jag tar hem den), ska ha det bra. Därför spelar det egentligen mindre roll om hunden är misshandlad eller kommer som valp från en bra kennel utan problem.
Jag ANSER att jag kan göra skillnad och "rädda" denna hund från missförhållande, men det var inte min frågeställning, utan om hur ni tänker om att göra som jag funderade på, hur jag tänkte, om det var ok, om min hund kanske kan acceptera detta och kanske till och med själv må bättre av att vara ensam hemma, än den stress hon upplever att vara med mig jobbet ( detta har inte kommit fram i tråden, men ingen har heller undrat och frågat, bara hackat på hur jag tänker). DÅ blev jag dumförklarad och fick massa "skit". Det var en fråga i all vänlig mening från början, och ni går på hur elakt jag tänker.
Skulle absolut kunna länka till er om svaren jag fått på fb, MEN, då kommer deras riktiga namn fram ( är det ok, och då tänker jag att här är det ändå användarnamn och inte de riktiga namnen som ses?)
Har precis skrivit till gruppen och frågat om det är ok att länka...
Man varför i hela friden skulle du lägga in en fb-tråd här (ens om det inte vore från en sluten grupp)? Det är ju knappast livräddande tips tråden handlar om.
Ingen som skriver under sitt verkliga namn på fb ska behöva fått sitt inlägg publicerat på buke. Vad skulle ditt syfte vara?
Väldigt märkligt att länka diskussionen här till gruppen på facebook. Det går ju alldeles utmärkt att ställa samma fråga utan att dra upp att man redan fått svar på ett annat ställe som man inte gillar. Ännu märkligare att lägga in svaren från facebookgruppen här, vad skulle syftet med det att vara?
Aha. Om ditt syfte var att visa att du inte skrivit Buhu kolla vad dumma de är på Buke - då kan jag förstå dig. (Även om jag inte förstår varför du länkat till Buke på fb, om inte just det var syftet). Men det räcker väl om någon härifrån som är med i gruppen talar om att du inte skrivit så?Mitt syfte är att det inte känns helt ok med mig heller att lägga ut den tråden, men OM det är ok med gruppen där, att även ni ska få ta del av det jag skrivit där, att jag INTE smutskastat någon, att jag INTE vart oärlig, att folk HÄR förstår att andra tänker annorlunda än dem. Jag har blivit anklagad, jag vill liksom "rena" mig från anklagelser som inte är sanna i denna tråd. Känner mig så missförstådd och det hade hjälpt att få flera här att läsa andras svar.
Mitt syfte är att det inte känns helt ok med mig heller att lägga ut den tråden, men OM det är ok med gruppen där, att även ni ska få ta del av det jag skrivit där, att jag INTE smutskastat någon, att jag INTE vart oärlig, att folk HÄR förstår att andra tänker annorlunda än dem. Jag har blivit anklagad, jag vill liksom "rena" mig från anklagelser som inte är sanna i denna tråd. Känner mig så missförstådd och det hade hjälpt att få flera här att läsa andras svar.
Och fel igen! Jag skrev om denna diskussion på fb, länkade utan kommentarer till det. Man läser vad man vill tydligen! Vad jag gillar svaren? Jag har fått två svar, kör eller inte. Vilket jag gillar? Har inte bestämt mig än....
Jag har läst tråden eftersom jag är medlem i gruppen. Jag kan förstå att svaren blivit annorlunda där, redan från början skriver du mycket om hur dåligt hunden har det och att hundarna hos dig bara skulle vara ensamma från 23-07.30 ca 7 nätter per månad.
De "anklagelser" som du fått i den här tråden upplever jag inte alls handlar om att du tänkt ha hundarna ensamma utan om dina reaktioner när folk inte tyckte att det var en hållbar lösning.
att folk HÄR förstår att andra tänker annorlunda än dem.
Din länk var utan kommentar men då hade du redan skrivit om hur du i ett annat forum fått höra hur dum du var och fått stöttande kommentarer tillbaka, så det var knappast så att stämningen i gruppen var neutral när länken postades.
Förstår inte vad du menar?? Enda skillnaden jag gjort mellan dessa två trådar är att jag här ( på buke) inte direkt skrev om att den andre hunden hade dåligt , medan jag gick ut med det direkt på fb. För mig spelar det ingen roll, hund som hund...
Det tror jag faktiskt inte någon har svårt att vare sig föreställa sig eller förstå.
Det var ju sant, jag skrev vad jag fått för svar?!
Jag upplever det så. Jag skrev igår att min hund har lite småproblem, att vi ska på kurs imorgon( idag). PÅ fb får man svar som att vad spännande, berätta, vilken kurs, hur går det. Här nämns det inte, jag är lika kass som ni fick intryck av från början. Ingen glädje, ingen uppmuntran, inget bra, bara regler, du gör fel, du tänker fel....