Du missförstår.
ANLEDNINGEN till att jag i min frågeställning i första inlägget INTE skriver ut varför/vilken hund det gäller har ett syfte. JAG vill att min hund, och en annan (OM jag tar hem den), ska ha det bra. Därför spelar det egentligen mindre roll om hunden är misshandlad eller kommer som valp från en bra kennel utan problem.
Jag ANSER att jag kan göra skillnad och "rädda" denna hund från missförhållande, men det var inte min frågeställning, utan om hur ni tänker om att göra som jag funderade på, hur jag tänkte, om det var ok, om min hund kanske kan acceptera detta och kanske till och med själv må bättre av att vara ensam hemma, än den stress hon upplever att vara med mig jobbet ( detta har inte kommit fram i tråden, men ingen har heller undrat och frågat, bara hackat på hur jag tänker). DÅ blev jag dumförklarad och fick massa "skit". Det var en fråga i all vänlig mening från början, och ni går på hur elakt jag tänker.
Jag blev därav inte vänlig tillbaka, då ni bara skrev hur illa allt var, hur fel jag tänkte, anmärkte på allt jag skrev. började kalla mig "en 3-årig" människa mm.
Skulle absolut kunna länka till er om svaren jag fått på fb, MEN, då kommer deras riktiga namn fram ( är det ok, och då tänker jag att här är det ändå användarnamn och inte de riktiga namnen som ses?)
Har precis skrivit till gruppen och frågat om det är ok att länka...